نحوه پرداخت سود سپرده های حج عمره

۲۴اردیبهشت،

بینا- بانک ملی نحوه محاسبه و پرداخت سود سپرده گذاری حج عمره را اعلام کرد که بر اساس آن، مبنای محاسبه سود به متقاضی، نرخ زمان ثبت‌نام است، ولی در ارتباط با سپرده‌های عمره مفرده از بهمن ماه سال به بعد نرخ ۲۰ درصد اعمال شده است.

به گزارش بنکر (Banker)، بانک ملی در ارتباط با نحوه پرداخت سود سپرده های حج عمره اعلام کرد.
۱- محاسبه و پرداخت سود سپرده‌گذاری عمره، در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های شورای پول و اعتبار و نرخ سود ابلاغی در مقطع سپرده‌گذاری است که در زمان تشرف زائر، اصل و سود محاسبه و در سر جمع هزینه سفر وی لحاظ می‌شود. ولی چنانچه هر یک از متقاضیان قبل از فرا رسیدن نوبت تشرف حتی پس از سه ماه از تاریخ سپرده‌گذاری منصرف شوند، سود متعارف بانکی به نسبت مدت توقف وجه نزد بانک به سپرده‌گذار پرداخت می‌گردد.
۲- همانطور که اشاره شد مبنای محاسبه سود به متقاضی، نرخ زمان ثبت‌نام است، ولی در ارتباط با سپرده‌های عمره مفرده از بهمن ماه سال به بعد نرخ ۲۰ درصد اعمال شده است. بدیهی است در پایان دوره سپرده‌گذاری بلندمدت عمره یا تمتع چنانچه نرخ سود ابلاغی از طرف شورای پول و اعتبار تغییر کرده باشد، بانک نیز برای دوره تازه قرارداد یا سپرده متقاضی حج، سود تازه اعمال می‌نماید.
۳- برای ثبت نام از متقاضیان و مرحله دوم عملیات بانکی (دریافت مابه‌التفاوت هزینه سفر هنگام تشرف) هیچگونه کارمزدی دریافت نمی‌شود.
۴- زمان پرداخت و تسویه سود سپرده‌گذاران، زمان تشرف و در صورت انصراف از سفر، هر زمان که فرد سپرده‌گذار اراده نماید خواهد بود./ مهر

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.