نخبه‌پروری سیاسی از برنامه‌های سازمان بسیج دانشجویی است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: نخبه‌پروری سیاسی تا مشخص کردن نقش دانشجویان در خیمه فرماندهی و صاحب‌خانه بودن در کشور از برنامه‌های بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی است.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ریحانی مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: کار ما، فعالیت در فضای تشکل‌های دانشجویی است. در کنار اینکه در حوزه محتوایی و در حوزه اقدامات هم به دوستان کمک خواهیم کرد اما اساس کار این است که خود دانشجو باید وارد حوزه اقدام شود.

وی افزود: آن چیزی که قاعدتاً مورد نظر ما در بسیج دانشجویی است، بررسی و تحلیل است که به نوبه خود مطالبه حضرت آقا در حوزه دانشگاهی و دانشجویی بوده است و قاعدتاً مشکلات فضای عمومی جامعه هم متاثر از فضای دانشگا‌هی، مورد مطالبه دانشجویان خواهد بود.

ریحانی ادامه داد: آن چیزی که به عنوان برنامه و منشور حرکت دانشجویی است مطالبات حضرت آقاست و اینکه ابعاد فرمایشات حضرت آقا را کشف کرده و برای آن‌ها برنامه ریزی کنیم.

وی نخبه پروری سیاسی تا مشخص کردن نقش دانشجویان در خیمه فرماندهی و صاحب خانه بودن در کشور تا مسائل مختلفی مثل اسلامی کردن دانشگاه‌ها، مفاسد اقتصادی و سایر مسائل مختلفی که مورد مطالبه حضرت آقا بوده است، را از دیگر برنامه‌های بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی دانست و افزود: برنامه‌های ما بر محور فرمایشات حضرت آقا تنظیم شده و امیدواریم که بتوانیم به این مطالبات از کادر سازی و نخبه پرور سیاسی تا جریان سازی در فضای دانشگاه موفق باشیم.

وی گفت: کار ما، فعالیت در فضای تشکل‌های دانشجویی است.  در کنار اینکه در حوزه محتوایی کمک خواهیم کرد در حوزه اقدامات هم به دوستان کمک خواهیم کرد اما آنچه اساس کار است این است که خود دانشجو باید وارد حوزه اقدام شود .ما هم برای کمک به دانشجویان تولید محتوا و کمک‌های ستادی را خواهیم داشت.

ریحانی اولویت برنامه‌ای این معاونت را  اطلاع رسانی سریع در بحث‌های محتوایی و بحث‌های سیاسی روز به دانشجویان دانست و در تفسیر این نکته که چرا دانشجوی بسیجی باید سیاسی باشد افزود؛ حضرت آقا تاکید اساسی دارند به نقش دانشجو و دانشگاه‌ها و محرک بودن دانشگاه و فضای دانشجویی در جامعه. و حضرت امام (ره) نیز فرمودند: مبدأ همه تحولات،دانشگاه است. لذا نگاه ما نگاه خاصی است.

ریحانی اظهار داشت: از طرفی مباحثی وجود دارد در فضای سیاسی، فرهنگی و … که نیاز دارد دانشجو با یک بصیرت خاص به این مسائل نگاه کند. آن‌ها را بررسی و تحلیل کند و در قبال آن‌ها با برآوردها و بر آیندهای درست تحلیل وضعیت  داشته باشد.

وی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی را دو بال مدیریت فضای دانشجویی دانست و گفت: این شورا از افرادی تشکیل شده است که نماینده بسیج دانشجویی در سراسر کشور هستند که در کنار هم به عنوان قوه عاقله سازمان بسیج دانشجویی حرکت می‌کنند و تزریق کننده جریان‌های بسیج دانشجویی هستند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.