نخبگان دنبال نخبگی باشند نه مستند سازی در کنگره ها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امسال سطح مباحثی که نخبگان مطرح کردند افزایش یافته بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر مرضیه وحید دستجردی با بیان این مطلب در دیدار سالانه خود با استعدادهای درخشان پزشکی در ضیافت افطار واپسین شب های ماه مبارک رمضان که در سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برگزار شد، افزود: از آقای دکتر محققی و مدیران معاونت آموزشی می خواهم این مباحث را که به طور کامل ضبط شده است پیاده سازی کرده، بررسی کنند و گزارش آن را به من هم ارسال کنند.

وی ادامه داد: مسیر حمایت بیشتر از تخبگان با تشکیل کمیته های مشورتی دانشجویی در دانشگاهها بازتر شده است و این مسیر باید بیشتر توسعه یابد تا مسائلی که این عزیزان در خصوص امور رفاهی، آموزشی، پژوهشی، نخبگی و موارد گذراندن طرح دارند برطرف شود.

وزیر بهداشت اظهار داشت: یک فرد نخبه و استعداد درخشان تاثیرگذاری اش را در نخبگی بیشتر مشخص می کند تا اینکه یکسره در کنگره ها به دنبال مستندسازی باشد.

وی با اعلام مخالفت از برگزار نشدن طرح پزشکی برای ادامه تحصیل دانشجو، گفت: ما  دانشجویی می خواهیم که مدیرت سلامت را هم یاد بگیرد نه اینکه فقط از لحاظ تئوری قوی باشد. تجربه امثال ما که بیش از ۲۲ سال است دستیار تربیت می کنیم نشان می دهد اینگونه دانشجویان که جامع نگری و جامعه نگری نیز دارند در عمل موفق تر هستند.

دانشگاه ها آیین نامه MD/PHD را اجرا کنند

وی از دانشگاه های علوم پزشکی خواست دستورالعمل MD/PHD را اجرا کنند و از نخبگان نیز خواست هر دانشگاهی این کار را انجام نداد به معاونت آموزشی گزارش کنند.

وی افزود: باید جلسات دیدار با نخبگان نیز افزایش یابد تا در وقت گذاشتن برای این عزیزان دچار وقفه و کمبود وقت نباشیم و بتوانیم تمام نظرات را بشنویم.

وزیر بهداشت در پایان گزارشی نیز از اقدامات انجام شده بهداشتی و درمانی در خصوص زلزله آذربایجان به استعدادهای درخشان پزشکی ارائه داد.

گفتنی است در این مراسم دکتر محققی معاون آموزشی و مدیران معاونت آموزشی، دکتر ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،  دکتر جمال الدینی مشاور وزیر در امور جوانان حضور داشتند و در لابلای سخنان دانشجویان به ارائه نقطه نظرات یا پاسخ به موارد مطروحه پرداختند. همچنین در این مراسم دکتر شریعتی ریییس ستاد اجرایی پزشک خانواده در خصوص نسخه ۰۲ این برنامه سخنرانی کرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.