نخستین اسناد اعتباری طرح های هفتگانه فولادی باز شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از باز شدن اولین ال.سی طرح های هفتگانه فولادی خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) مهدی کرباسیان این خبر را پس از بازگشت از چین اعلام کرد و افزود: با کمک بانک صنعت و معدن، اولین  گشایش اسناد اعتباری برای مراحل نهایی طرح فولاد سپید دشت در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است و  روزهای آینده ابلاغ خواهد شد. 

رئیس هیئت عامل ایمیدرو ادامه داد: پس از مذاکرات موفقیت آمیزی که با مدیر گروه ام.سی.سی چین داشتیم فرایند تامین مالی طرح های استانی فولاد هموار شد و این شرکت به عنوان تامین کننده مالی این طرح ها همکاری های خود با ایران را از سرگرفته است. 

گروه سرمایه گذاری ام.سی سی چین یکی از بزرگ ترین شرکت های سرمایه گذاری در آن کشور و جهان در حوزه ذوب فلزات محسوب می شود. 

کرباسیان با بیان اینکه برای ۶ طرح دیگر نیز جلساتی با نمایندگان شرکت‌ها انجام داده‌ایم گفت: توافق دیگری که با طرف های چینی انجام شده مربوط به بخش بیمه است که شرکت بیمه چین (ساینو شور) بیمه طرح های استانی فولاد را بر عهده گرفته است.

کرباسیان یادآور شد :‌ حدود ۲۰ روز پیش قرارداد تامین مالی این طرح ها منعقد شده بود و ما توانستیم با تخفیف مناسبی قرارداد را به مرحله اجرا درآوریم. 

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت  اظهار داشت:‌ در این مذاکرات  توافق شد همکاری های ام.سی.سی تنها به تامین مالی طرح های استانی فولاد محدود نشود بلکه این شرکت در 

طرح های دیگر بخش معدن و صنایع معدنی ایران مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشد.

قرارداد تامین مالی طرح های هفتگانه فولاد در چند سال اخیر به سبب نبود توافق بین دو طرف بر سر قیمت ها ، در رفت و برگشت بودکه این مشکل و موضوع بیمه برطرف شد و قرارداد 

به سر انجام رسید. 

طرح های هفتگانه فولاد در استان های چهارمحال و بختیاری ،‌خوزستان ،‌خراسان رضوی ،‌خراسان جنوبی،‌ آذربایجان شرقی،‌کرمان و فارس قرار دارد و از دو بخش آهن اسفنجی و فولاد سازی تشکیل شده است.

توافق جدید ایران و چین در گام اول برای تزریق منابع مالی برای راه اندازی بخش آهن اسفنجی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.