نخستین اکسپوی صنایع دستی در برج میلاد برگزار میشود

۱۸ شهریور – ۰۴:۴۲:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

از ۲۰ تا۳۱ شهریورماه؛

بزرگنمایی:  

نخستین و بزرگترین اکسپوی صنایع دستی توسط  اتحادیه سراسری صنایع دستی کشور و به همت معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ۲۰ تا ۳۱ شهریورماه در برج میلاد برگزار میشود.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، مصطفی خوش آبی، دبیر اجرایی نخستین اکسپوی صنایع دستی کشور گفت: بنابر بند ۱۱۹ قانون بودجه  سال  کشور۹۰دستگاه‌های اجرایی باید یک دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص می دادند.
او ادامه داد: در این راستا و به منظور اجرایی کردن این موضوع ،بازگشت بودجه به خزانه با دستور رئیس جمهور و تایید شورای نگهبان دو ماه تمدید شد تا سازمان های دولتی فرصت خرید آثار هنری و صنایع دستی را داشته باشند.
 دبیر اجرایی نخستین اکسپوی صنایع دستی افزود: دراین نمایشگاه آثار سرمایه ای صنایع دستی که در آیین نامه اجرایی بند ۱۱۹ قانون بودجه سال ۹۰  کشور اشاره شده ،در معرض بازدید و خرید مسئولان دستگاه ها و سازمان های قوای سه گانه و ذیحسابان مرتبط قرار می گیرد.
خوش آبی تاکید کرد: این نمایشگاه آخرین زمان برای خرید آثارهنرهای سنتی و صنایع دستی توسط دستگاه های دولتی است و  امیدواریم با حمایت نهادهای مختلف  در راستای اجرایی شدن سال تولید ملی،کار و سرمایه ایرانی گام برداریم.
 او با اشاره به مکاتبه با سازمان ها و نهادهای مختلف تصریح کرد: با ۴۸۵ سازمان و نهاد دولتی در خصوص حضور در اکسپوی صنایع دستی  مکاتبه شده است و تعدادی از آنها نیز برای خرید آثار صنایع دستی اعلام آمادگی کرده اند.
 دبیر اجرایی نخستین اکسپوی صنایع دستی تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف فروش تولیدات صنایع دستی می تواند بخشی عمده ای از مشکلات هنرمندان صنایع دستی را برطرف کند .
او با بیان اینکه این نمایشگاه روز دوشنبه افتتاح می شود، اظهار داشت: در آیین گشایش این نمایشگاه معاون رییس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، جمعی از مسئولان سازمان میراث فرهنگی و همچنین ذیحسابان نهادها و دستگاه های اجرایی حضور دارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۸۱۶۴۲۳۲۹۵۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.