نخستین دیتا‌سنتر استانی کشور راه‌اندازی شد

۳۰ام بهمن ، ایسنا-اولین دیتا‌سنتر استانی کشور ساعاتی پیش در استان خوزستان به‌طور رسمی افتتاح شد.

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که استان خوزستان از سال ۸۳ سند استراتژی فاوای خود را براساس سند چشم‌انداز طراحی کرده بود توضیح داد: برهمین اساس برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه صورت گرفت و زیرساخت‌های محکمی برای این شبکه تعریف شد به همین سبب وقتی چنین زیرساخت‌هایی ایجاد می‌شود بحث تقاضا و به دنبال آن عرضه نیز پیش می‌آید که در نهایت این موارد سبب پیشرفت استان خواهد شد.

حکیم‌جوادی ادامه داد: امروز کشور‌های پیشرفته صنعتی ترجیح می‌دهند تولید را در کشور‌های در حال توسعه انجام دهند و در کشورهای خود به ارائه‌ی خدمات بپردازند، چرا که از نظر آنها این بخش است که سبب برتری محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: اکنون نگرش‌ها در دنیا در حال تغییر است و در دنیای فعلی بحث اطلاعات بحث مهمی است که به سبب اهمیت این بخش جنگ‌های مختلف و حمله‌های متعددی در فضای سایبری صورت می‌گیرد.

حکیم‌جوادی در ادامه اظهار کرد: اکنون بعضی کشور‌ها سرمایه‌گذاری کرده و بعضی قابلیت‌ها را به رایگان در اختیار کشور‌های دیگر قرار می‌دهند تا آنها اطلاعات خود را به آن‌ها بسپارند، اما لازم است به این مساله توجه شود که چه لزومی دارد این کشور‌ها چنین خدماتی انجام دهند؟

وی در ادامه با تاکید بر ماده ۴۶ برنامه پنجم توسعه و مکلف ‌شدن وزارت ارتباطات به ایجاد شبکه‌ ملی اطلاعات اظهار کرد: دیتاسنتر‌های استانی نیز زیرمجموعه‌ای از اطلاعات شبکه ملی اطلاعات محسوب می‌شوند.

حکیم‌جوادی با اظهار امیدواری نسبت به این‌که در آینده‌ای نزدیک تمام دستگاه‌های اجرایی به این مرکز متصل شوند، یادآور شد: بابت پیوست این شبکه لازم نیست بخش‌ها و شرکت‌های مختلف هزینه‌ای پرداخت کنند.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.