نخستین اتاق تمیز برای تولید مواد اولیه دارویی افتتاح شد

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: نخستین اتاق تمیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز جهت تولید مواد اولیه دارویی با حضور وزیر بهداشت، به بهره برداری رسید.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پانا، محمد حسن طریقت منفرد با حضور در آیین افتتاح پروژه های درمانی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خدمات این دانشگاه در حوزه سلامت را افتخار آمیز دانست و افزود: شیراز همانگونه که از قبل سابقه دارد در حوزه سلامت، دارای ابتکار و خلاقیت است و راه اندازی پروژه های مختلف درمانی و تحقیقاتی دراین دانشگاه نشان دهنده زحماتی است که در این مرکز کشیده می گردد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: برج پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک پروژه بی نظیر در حوزه سلامت کشور است که برای اولین بار در کشور، امکان تجمیع مراکز تحقیقاتی این دانشگاه را در کنار بیمارستان نمازی که تیمی از قدیمی ترین مراکز درمانی کشور را داراست، فراهم می کند و این مسئله به ارتقا و گسترش تحقیقات کمک می کند.

طریقت منفرد بیان کرد: جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با در نظر گرفتن امکانات و اعضای هیئت علمی در کشور اول است زیرا دانشگاههایی می باشند که اعضای هیئت علمی و امکانات آنها بیش از ۳ برابر شیراز است.

وی گفت: استان فارس در اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور پیشتاز است و زحمات بسیاری کشیده است.

وزیر بهداشت افزود: با اصلاح اشکالات موجود در شیوه نامه اولیه، اجرای برنامه پزشک خانواده در فارس جایگاه بسیار خوبی در کشور دارد.

طریقت منفرد گفت: شیوه نامه تازه پزشک خانواده مبتنی بر سرانه است که می تواند رضایت بیشتر پزشکان را جلب نماید.

همچنین محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در مراسم افتتاح اولین اتاق تمیز برای تولید مواد اولیه دارویی گفت: در این اتاق تمیز فرآورده های نوترکیب مطابق با قوانین GMP تولید می گردد و همچنین درارایه و انجام طرح های تحقیقاتی مربوط به تولید سایر فرآورده های دارویی نو ترکیب مشارکت دارد.

وی افزود: مشارکت در طرحهای تحقیقاتی جهت بهینه سازی روش های تولید با استفاده از فناوری های تازه و امکانات موجود، مشارکت در ارایه آموزش های اولیه حین کار و تخصصی پرسنل و مشارکت در برگزاری سمینارها و کارگاههای آموزشی جهت کل کشور در زمینه موضوعات مرتبط با تولید فرآورده های بیولوژیک از جمله مواردی است که با راه اندازی این مرکز امکان پذیر است.

ایمانیه اظهار داشت: این اتاق تمیز دارای بخشهای تخمیر، تخلیص اولیه و تخلیص می باشد که در هر بخش فعالیت های مختلفی انجام می گردد.

وی تصریح کرد: این مرکز در طبقه سوم ساختمان مراکز رشد بایوتکنولوژی و فرآورده های دارویی در محل دانشکده داروسازی شیراز است که با صرف هزینه ۲ میلیارد تومان ساخته شده ، در مساحت حدود ۳۰۰متر مربع فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.