نخستین اجرای اپرای عاشورا همزمان با شب شهادت امام سجاد(ع)

۱۸م آذر ،

غریب‌پور خبر داد

بهروز غریب‌پور از اجرای اپرای عروسکی عاشورا از یکشنبه ۱۹ آذر همزمان با شهادت امام سجاد(ع) در تالار فردوسی خبر داد.

بهروز غریب‌پور در رابطه با اجرای اپرای عروسکی عاشورا به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: قرار بود اپرای عروسکی عاشورا از روز چهارشنبه ۱۵ آذر در تالار فردوسی به روی صحنه رود که به سبب آلودگی هوا و تعطیلات تصمیم بر این شد که از یکشنبه ۱۹ آذر و شب شهادت امام سوم شیعیان اجرای این اپرای عروسکی آغاز شود.

غریب پور در پاسخ به این پرسش که آیا اجرا با تغییرات انجام می‌شود بیان کرد: متن و موسیقی اثر تغییری نکرده است، اما با گذشت زمان و شرایط اجراها تغییر خواهند کرد در این اثر نیز شکل اجرایی بهتر و کامل‌تر شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای بین‌المللی این نمایش در جشنواره لهستان تمام تلاشم این بود که به زبان بین‌المللی فرم در اجرا صحبت کنم در اجرای عمومی نیز این تغییر لحاظ شده است.

غریب پور عنوان کرد: این اپرا به مدت ۱۵ شب در تالار فردوسی اجرا می‌شود، همچنین قرار است این اثر در قالب چهار اجرا، به مناسبت اربعین در تالار حافظ شیراز نیز به اجرا درآید.

اپرای عروسکی “عاشورا”، که تاکنون در کشورهایی چون ایتالیا، فرانسه و لهستان به صحنه رفته است، از ۱۹ آذرماه به مدت ۱۵ شب ساعت ۱۹ در تالار فردوسی به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.