نخستین افت شاخص بعد از ورود به کانال ۲۸ تا ۳۰ هزار واحدی

چکیده: با کاهش۵۶ واحدی امروز شاخص بورس،این متغیر نخستین افت خود بعد از ورود به کانال ۲۸ تا ۳۰ هزار واحدی تجربه کرد تا شاید برای مدتی کوتاه استراحت کند.

هر چند آمارهای ثبت شده بازار سهام در دومین روز از آبان به ظاهر برای فعالان ناخوشایند بود، اما اکثر کارشناسان و کارگزاران نه تنها از افت امروز شاخص بورس و قیمت سهام برخی شرکت ها ناراضی نبودند بلکه با در نظر گرفتن لزوم استراحت شاخص و قیمت ها از این رویداد استقبال کردند.

براساس این گزارش،در جریان معاملات امروز بازار سهام که توجه فعالان به مسائلی چون نامه دیروز رئیس جمهور به رئیس قوه قضاییه، افزایش قیمت مواد لبنی ،کاهش ارز و سکه و غیره معطوف بود، اکثر شرکت های بزرگ که طی دو هفته گذشته با رشد بهای هر سهم روبرو شده بودند با افت نسبی قیمت و گاه با صف فروش و البته جمع آوری صف و سپس در مواردی با رشد قیمت داد و ستد شدند، اما در نهایت شاخص بورس و ارزش معاملات سهام با کاهش ثبت شدند.

به این ترتیب افزایش سهام شرکت هایی چون سرمایه گذاری امید،پالایشگاه بندرعباس،خدمات انفورماتیک و بانک ملت و اثر مثبت ۴۳، ۱۸، ۱۰ و ۶ واحدی این شرکت ها می توانست زمینه ساز ادامه رشد ارقام شاخص بورس در صد و چهل و سومین روز کاری بازار طی سال جاری باشد، اما با افت قیمت و نقش منفی ۲۹ تا ۶ واحدی سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان،مخابرات، پتروشیمی پردیس و توسعه صنایع بهشهر ،دماسنج بازار سهام در پایان معاملات با ۵۶ واحدکاهش به ۳۰ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

این کاهش نخستین افت شاخص بورس بعد از ورود به کانال های ۲۸ تا ۳۰ هزار واحدی و از ۲۳ مهر به این سو بود تا شاید برای مدتی وارد مرحله استراحت شده و قیمت سهام برخی شرکت ها هم اصلاح شود.

علاوه بر این کاهش، تعداد سهام و حجم ریالی معاملات بورس هم نسبت به روزهای گذشته کاهش یافت و با داد و ستد ۳۰۰ میلیون سهم ،بالغ بر۸۷ میلیارد تومان داد و ستد شد. در این حجم از معاملات سه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، فولاد مبارکه و سرمایه گذاری سپه با ۱۱٫۸ ، ۹٫۸ و ۶ میلیارد تومان، بیش از ۲۷٫۶ میلیارد تومان از جمع معاملات را به خود اختصاص دادند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.