نخستین اکسپوی صنایع دستی برگزار می‌شود

نخستین اکسپوی صنایع دستی برگزار می‌شود

۲۰ تا ۳۱ شهریورماه؛

نخستین اکسپوی صنایع دستی برگزار می‌شود

نخستین و بزرگ‌ترین اکسپوی صنایع دستی توسط اتحادیه‌ی سراسری صنایع دستی کشور به همت معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

تاریخ : یکشنبه ۱۹ شهریور ساعت ۰۰:۰۴

به گزارش هنرنیوز،مصطفی خوش‌آبی ـ دبیر اجرایی نخستین اکسپوی صنایع دستی کشور ـ گفت: بنابر بند ۱۱۹ قانون بودجه‌ی سال ۹۰ دستگاه‌های اجرایی باید یک‌دهم درصد از اعتبارات عمرانی خود را به خرید آثار هنری اختصاص می‌دادند. در این راستا و به‌منظور اجرایی کردن این موضوع، بازگشت بودجه به خزانه با دستور رییس‌جمهور و تایید شورای نگهبان دوماه تمدید شد تا سازمان‌های دولتی فرصت خرید آثار هنری و صنایع دستی را داشته باشند.

او ادامه داد: دراین نمایشگاه، آثار سرمایه‌یی صنایع دستی که در آیین‌نامه‌ی اجرایی بند ۱۱۹ قانون بودجه‌ی سال ۹۰ کشور به آن اشاره شده است، در معرض بازدید و خرید مسوولان دستگاه‌ها و سازمان‌های قوای سه‌گانه و ذی‌حسابان مرتبط قرار می‌گیرد.

خوش‌آبی تاکید کرد: این نمایشگاه آخرین زمان برای خرید آثار هنرهای سنتی و صنایع دستی توسط دستگاه‌های دولتی است. امیدواریم با حمایت نهادهای مختلف در راستای اجرایی شدن شعار تولید ملی، کار و سرمایه‌ی ایرانی گام برداریم.

او با اشاره به مکاتبه با سازمان‌ها و نهادهای مختلف، بیان کرد: با ۴۸۵ سازمان و نهاد دولتی درباره‌ی حضور در اکسپوی صنایع دستی مکاتبه شده است و تعدادی از آن‌ها برای خرید آثار صنایع دستی اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر اجرایی نخستین اکسپوی صنایع دستی تاکید کرد: این نمایشگاه با هدف فروش تولیدات صنایع دستی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات هنرمندان صنایع دستی را برطرف کند.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه دوشنبه افتتاح می‌شود، افزود: در آیین گشایش این نمایشگاه معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، جمعی از مسوولان سازمان میراث فرهنگی و همچنین ذی‌حسابان نهادها و دستگاه‌های اجرایی حضور خواهند داشت.

اکسپوی صنایع دستی از ۲۰ تا ۳۱ شهریورماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر: ۴۵۹۴۰

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.