نخستین جشنواره بیس بال نونهالان برگزار شد

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن های ورزشی، نخستین جشنواره بیس ‌بال نونهالان کشور (تی ‌بال) گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی (جام ولایت)، امروز (جمعه) با حضور بیش از ۱۰۰ نونهال ورزشکار زیر ۱۲ سال از سه استان تهران، البرز و سمنان در زمین شماره ۴ مجموعه ورزشی آزادی تهران به میزبانی انجمن بیس بال کشور و هیات انجمن های ورزشی استان تهران برگزار شد.

محمدعلی یزدی رییس کمیته بیس بال نونهالان (تی بال) کشور در این خصوص اعلام کرد، در پایان این مسابقات، محمدرضا عبدالمالکی از تهران به عنوان نخست رسید، اردلان احمدی از استان البرز دوم شد و محمد الله ‌وردی از سمنان به همراه پوریا حاج بابااولیا، مشترکا به عنوان سوم رسیدند.

احمد خان‌ بابایی، علیرضا جعفرخانی، رودکی، جهانگیری، امیر کیان و بابایی نیز به ترتیب عناوین چهارم تا نهم را به خود اختصاص دادند.

علی یزدی، یکی از اهداف اصلی این مسابقات را توجه به آموزش همگانی، راه‌ اندازی و نهادینه کردن بیس ‌بال نونهالان و در بلندمدت کشف استعدادهای برتر برای حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۰ برشمرد.

وی از مسوولان وزارت ورزش و جوانان و نهادهای ذیربط مسوول درخواست کرد، از برنامه میان مدت ۸ ساله انجمن بیس بال و کمیته بیس بال نونهالان و نوجوانان برای تقویت استعدادها و توانایی های بالای ورزشکاران تحت پوشش به منظور حضور مقتدرانه تیم های ملی بیس بال در رقابت های معتبر بین المللی حمایت کنند.

شایان ذکر است، فدراسیون بین المللی بیس بال با هماهنگی

کمیته بین المللی المپیک موفق شده است مجددا ورزش بیس بال را المپیکی کند و قرار شده است این رشته در سال ۲۰۲۰ به جرگه‌ رشته‌ های المپیکی وارد شود.

ورزشی. ** ۹۱۱۸ ** ۱۵۸۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۵۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.