نخستین جشنواره سلامت محله اول خرداد به کار خود خاتمه می‌دهد

۲۶اردیبهشت،

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری مراسم اختتامیه اولین جشنواره ” سلامت محله ” خبر داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر سید محمدهادی ایازی ضمن بیان این مطلب افزود: برگزاری جشنواره سلامت به عنوان تازه‌ترین ابتکار مدیریت فرهنگی شهر در حوزه برنامه‌ریزی سلامت اجتماعی است که استفاده از ظرفیت و توان محلات در افزایش سطح مشارکت‌های اجتماعی شهروندان را در فعالیت‌های سلامت محور هدف گرفته است.
وی گفت: اجرای جشنواره سلامت مهرسال ۹۱ در دستور کار این معاونت قرار گرفت و تا پایان بهمن سال قبل ۳۲۰ هزار اثر در قالب محورهای هنری، فرهنگی و ادبی به دبیرخانه جشنواره  ارسال شد.
 ایازی ادامه داد: اداره کل سلامت شهرداری تهران طی ۵ سال قبل با تشکیل خانه‌های سلامت و ساماندهی کانون‌های ده گانه سالمندان، جوانان، مادر و کودک، معولان، پزشکان، خادمین سلامت مساجد، اهداکنندگان خون، پیشگیری از دیابت، چاقی و استعمال دخانیات در محلات به عنوان کوچکترین واحد شهری، نسبت به ارایه آموزش‌های سلامت با توجه به نیازهای هر گونه سنی، ساختار محلات، هویت و فرهنگ غالب در هر محله اقدام کرده است. افزایش تعاملات اجتماعی، هویت محلی و آگاهی اشخاص در خصوص موضوعات مطرح در حوزه سلامت از مهمترین اهداف تشکیل این کانون‌ها به شمار می رود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: محله محوری به عنوان نقطه عطف و کانونی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری به طور قطع در تعیین راهبردهای توسعه سلامت اجتماعی و ارتقا شاخص‌های آن را به طور یکپارچه در سطح شهر به کمک گرفته خواهد شد تا علاوه بر تحقق این مهم زندگی سالم در جامعه ترویج و رفاه اجتماعی را به همراه آورد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.