نخستین جشنواره فیلم های معماری در کپنهاگ برگزار می گردد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

نخستین دوره جشنواره فیلم های مرتبط با معماری با نمایش فیلمی از ویم وندرس افتتاح می گردد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین دهمین دوره جشنواره فیلم های معماری به مدت سه روز از ۲۷ تا ۳۰ ماه مارس ( ۷ تا ۱۰ فروردین) در کپنهاگ پایتخت دانمارک برگزار خواهد شد.

پروژه مستند ویم وندرس شامل شش فیلم مجزاست که هریک ساختمان فرهنگی مهمی در شهر برلین آلمان را به لحاظ روح معماری بررسی می کند.

علاوه بر آن مایکل مادسن فیلمساز دانمارکی با مستندی دربارهٔ معماری زندان هالدن استیت در این جشنواره حضور دارد.مارگرت اولین مستندساز نروژی هم در فیلم خود معماری تالار اپرای شهر اسلو را تجزیه و تحلیل کرده است.

در مجموع ۸۰ فیلم در ده سالن نمایش از جمله سینماتک کپنهاگ و موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا به نمایش در می آید.جوزفین میشو بنیانگذار و دبیر جشنواره فیلم های معماری دربارهٔ این جشنواره می گوید: انسان در احاطه معماری قرار گرفته است اما به ندرت پیش می آید که بایستد و به معماری به شکل عمیق فکر کند.یک جشنواره فیلم دربارهٔ معماری بتواند فرصتی فراهم کند تا روی موضوع معماری و تاثیرش بر زندگی بشری متمرکز شویم.

از جمله مهم ترین آثاری که در این جشنواره به نمایش در می آید ، فیلمی دربارهٔ تعامل معماری و سینما است که هاینز امیگهولتز فیلمساز آلمانی کارگردانی آن را بر عهده دارد.

بعد از نمایش هر فیلم جلسات نقد و بررسی با حضور فیلمسازان و کارشناسان معماری برگزار خواهد شد.میشو با همکاری پیتر مولر راسموسن معمار نروژی ، شش بخش مستقل برای فیلم های جشنواره در نظر گرفته اند که عبارتند از : “فضای سینمایی و فضا معماری” ،”فیلم و محوطه سازی” ،”فضاهای شخصی “،”روند گسترش معماری” ، ” معماری و مراسم مذهبی” و” مدرنیسم در معماری”.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.