نخستین جکت دوهزار تنی فاز ۱۴ پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، جکت’ SPD 14 b’ با چهار پایه، دو هزار تن وزن و ۸۰ متر طول، نخستین جکتی است که عملیات مهندسی، ساخت، نصب و حمل آن از سوی مهندسان ایرانی انجام و در مدت کوتاه پنج ماه ساخته شده است.

همچنین ساخت سه جکت دیگر فاز۱۴ پارس جنوبی با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت رو به اتمام است.

بر اساس اعلام شرکت ‘ایزوایکو’، این جکت ها هم اکنون آماده است و قرار است جکت دوم و سوم در نیمه نخست تیر امسال و جکت چهارم نیز پس از نصب دیگر جکت ها به دریا منتقل شود.

چهارعرشه فاز ۱۴ نیز از سوی شرکت ایزوایکو با ۴۰ درصد پیشرفت در خرمشهر در دست ساخت است، ضمن آنکه ساخت سازه های فازی این عرشه ها از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی برخوردار است.

برای توسعه این فاز میدان مشترک پارس جنوبی، ۴۴ حلقه چاه توصیفی و توسعه ای حفاری می شود که اکنون دو دکل حفاری’آبان ۵′ و ‘شهید رجایی’ در این فاز گازی برای حفاری دو حلقه چاه توصیفی مستقر و قرار است در ماه آینده یک دکل حفاری نیز به این فاز منتقل شود.

عملیات ساخت خطوط لوله این فازبا ۵۵ درصد پیشرفت، در دست اجراست.

دو خط لوله زیردریایی ۳۲ اینچ به طول ۲۶۰ کیلومتر و دوخط لوله زیردریایی ۱۸ اینچ به طول ۱۸ کیلومتر در این فاز ساخته خواهد شد.

پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تولید ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز ترش و۷۵ هزار بشکه میعانات گازی،سالانه ۱٫۰۵ میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد را از تولیدات فاز ۱۴ پارس جنوبی اعلام کرده است. ک/۱

۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۱۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.