نخستین سفر خصوصی به فضا با تأخیر انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت تجاری پرواز فضایی اسپیس اکس (SpaceX) که قرار بود فضاپیمای دراگون را روی موشک راکت ۹ از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب کند. این فضاپیمای بدون سرنشین در یک مأموریت نمایشی برای مسافران آینده فضایی به ایستگاه بین المللی فضایی و با هماهنگی ناسا، به فضا می رود.

اکنون براساس اعلام این شرکت تجاری این پرواز زودتر از روز سوم ماه می (۱۴ اردیبهشت ماه) صورت نمی پذیرد اما این احتمال هم وجود دارد که این فضاپیما در تاریخ هفتم ماه می (۱۸ اردیبهشت) به فضا برود.

الون ماسک بنیانگذار “اسپیس اکس” و مدیر اجرایی این شرکت اظهار داشته است که این پرواز برای انجام آزمایشهای بیشتری روی کدهای ارتباط مکانیک این فضاپیما به تأخیر افتاده است.

پس از انجام این آزمایشها و آخرین بررسیها این پرواز، نخستین پرواز یک فضاپیمای خصوصی به ایستگاه بین المللی فضایی خواهد بود.

براساس گزارش اسپیس، کریستین براست سخنگوی اسپیس اکس اظهار داشت: پس از بررسی پیشرفتهای اخیر مشخص شد که ما به زمان بیشتری برای انجام آزمایشهای سخت افزاری نیاز داریم. درحالی که انجام این پرواز در روز سوم ماه می (۱۴ اردیبهشت ماه) میسر است اما اگر این پرواز بنابر احتیاط و بررسی موضوعات غیرقابل انتظار چند روز به تعویق افتد، هوشمندانه تر خواهد بود. از این رو پرتاب این موشک با یک هفته تأخیر صورت می گیرد.

شرکت اسپیس اکس با همکاری برنامه سازمان خدمات حمل و نقل مداری ناسا برای انتقال مسافر به ایستگاه بین المللی فضایی آماده می شود تا به عنوان یک تاکسی تجاری فضایی بتواند خدمات شاتلهای بازنشسته را انجام دهد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.