نخستین شارژر آبی برای دستگاه‌های الکترونیکی همراه ساخته شد

۱۹اردیبهشت،

 

اگر این روزها در منطقه‌ای دور افتاده باتری تلفن‌همراه شما تمام شود آن را تکان می‌دهد، پدال کوچکی که برای شارژرهای متفاوت تعبیه شده است را می‌چرخانید یا از صفحات کوچک خورشیدی استفاده می‌کنید. اما با همه این امکانات که تا اندازه‌ای کار شما را راه می‌اندازد، شما به زودی گزینه‌ای در اختیار خواهید داشت که بدون نیاز به نور خورشید یا تکان‌های شدید انرژی گوشی شما را تامین می‌کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کارشناسان اعلام کردند که در آینده نزدیک شما دستگاه الکترونیکی همراه خود را می‌توانید به کمک آب شارژ کنید و در این کار شما باید مقداری آب داخل یک سلول سوختی بریزید و اندکی صبر کنید فعل و انفعالات شیمیایی نیروی مورد نیاز گوشی شما را تامین کند.
 
این شارژر آبی را مرکز myFC PowerTrekk تولید می‌کند و در این خصوص توضیح داده است که در آینده نزدیک سلول‌های سوختی و باتری‌ها می‌توانند به صورت همزمان برای دستگاه‌های الکترونیکی همراه مورد استفاده قرار گیرند.
 
این شارژر از طریق ورودی USB به دستگاه‌های الکترونیکی متصل می‌شود و برای آن یک ظرف کوچک مخصوص نگه داشتن آب در نظر گرفته شده است که در کنار آن بسته مخصوص باتری سوختی وجود دارد. زمانی که آب داخل محفظه ریخته می‌شود این سیستم به صورت خودکار آغاز به تولید انرژی می‌کند و بسته مخصوص باتری شبیه به یک بافر ذخیره‌کننده عمل می کند.
 
پیش‌بینی شده است اولین شارژر دنیا با قابلیت تامین انرژی از آب در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی به دست کاربران جهانی برسد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.