نخستین فیلم داستانی درباره انقلاب مصر به کن می‌رود

سینما و تلویزیون > سینمای‌جهان  – 
در حالی که از فلسطین، مراکش، سوریه و الجزایر فیلم‌هایی در کن حضور دارند، نخستین فیلم داستانی درباره انقلاب مصر با نام «بعد از معرکه» به کن می‌رود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری السینما، پس از سال‌ها سینمای مصر با فیلمی بلند و داستانی در مسابقه رسمی شصت و پنجمین دوره جشنواره کن حاضر خواهد شد و با ۲۱ فیلم بر سر «نخل طلا» به رقابت خواهد پرداخت.

فیلم «بعد از معرکه» ساخته «یسری نصرالله» و با بازی «باسم سمره»، «سلوى محمد على» و «منی شلبى» داستان بعد از «معرکه جمل» در جریان انقلاب مصر را روایت می‌کند.

در این فیلم یک زن فعال سیاسی در جریان انقلاب مصر به دنبال کشف حقیقت آن چیزی است که در جریان انقلاب گذشته است که شرایط او را به همراهی با مخالفان انقلاب در جریان «معرکه جمل» وادار می‌کند اما پس از سلسله اتفاقاتی با انقلاب مردم مصر همراه می‌شود.

این فیلم که بدون سیاه لشگر و با کمک مردم منطقه موسوم به «نزله» تهیه شده، ساخته شرکت «دلار فیلم» و به تهیه‌کنندگی «ولید الکردی» است و قرار است در ۱۷ می(۲۸ اردیبهشت) در کن به نمایش درآید.

در همین حال از دیگر فیلم‌های عربی در جریان جشنواره کن نیز می‌توان به فیلم‌های «خیل خدا» به کارگردانی «نبیل عیوش» از مراکش و «هفت روز در هاوانا» ساخته ایلیا سلیمان از فلسطین و همچنین فیلم کوتاه «در انتظار صندوق» به کارگردانی «بسام شخیص» از سوریه و فیلم کوتاه «مسیر روبروی من» به کارگردانی محمد بوریکه از الجزایر اشاره کرد.

 

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.