نخستین مورد ابتلای به ویروس جدید آنفلوآنزای پرندگان در پکن

سلامت > بیماری
مقامات چینی شنبه ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) اعلام کردند نخستین مورد ثابت شده ابتلای انسانی به ویروس جدید آنفلوآنزای پرندگان که تا به حال ۳۷ نفر را در شرق چین مبتلا کرده است و ۱۱ نفر را کشته است، در یک دختر ۷ ساله در پکن رخ داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس اداره سلامت پکن اعلام کرد این دختر که والدینش در کار خرید و فروش طیور زنده هستند، روز پنجشنبه با علائم تب، گلودرد، سرفه و سردرد به بیمارستان مراجعه کرد. روز شنبه پس از انجام آزمایش بوسیله مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها ابتلای این دختر به ویروس H7N9 ثابت شد.

این مورد بیماری در پایتخت چین اولین مورد گزارش شده آنفلوآنزای پرندگان در بیرون از ایالت‌های شرقی چین است که ویروس جدید برای اولین بار در اوایل ماه مارس در آن کشف شد و باعث شد سلاخی گسترده طیور زنده و ممنوعیت فروش طیور در چندین شهر از جمله مرکز تجارت چین، شهر شانگهای انجام شود. در شهر شانگهای که کانون شیوع بیماری بوده است، تا به حال ۲۱ مورد بیماری از جمله هفت مورد مرگ و میر گزارش شده است.

بر اساس بیانیه اداره بهداشت پکن این دختر در بیمارستان در حال بهبود است و در وضعیتی پایداری به سر می‌برد.

مقامات شانگهای نیز روز شنبه از ابتلای یک مرد ۶۵ ساله، شوهر زنی که در اوایل ماه به علت ابتلا به ویروس بستری شده بود، به عنوان آخرین مورد بیماری در این شهر خبر دادند، اما معلوم نیست که آیا بیماری از همسر این مرد به او سرایت کرده است یا نه.

مقامات بهداشتی می‌گویند این بیماران در نتیجه تماس مستقیم با طیور آلوده دچار عفونت ویروس H7N9 شده‌اند و شواهدی درباره انتقال آسان انسان به انسان این ویروس وجود ندارد.

ایالت مجاور جیانگ‌سو نیز روز شنبه از کشف دو مورد ثابت شده دیگر بیماری در یک زن ۷۷ ساله و یک مرد ۷۲ ساله خبر داد که هر دو وضعیتی بحرانی دارند. این ایالت تا به حال ۱۴ مورد بیماری از جمله یک مورد مرگ و میر گزارش کرده است.

ایالت ژیانگ‌جانگ نیز روز شنبه دو مورد جدید بیماری گزارش کرد که شمار بیماران آن را به ۱۱ رساند و ایالت آنهویی نیز تا به حال دو مورد بیماری داشته است.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.