نخستین نشریه تخصصی تئاتر کودک و نوجوان به دو زبان فارسی و انگلیسی انتشار یافت

فروردین ۱۴۰۳

نخستین شماره فصلنامه ˝تجیر˝، با صاحب امتیازی مرکز ملی اسیتژ ایران، مدیر مسئولی صدیقه حسن زاده و سردبیری بهزاد صدیقی، ویژه بهار۹۲ به دو زبان فارسی و انگلیسی انتشار یافت.

به گزارش هنرآنلاین، فصلنامه “تجیر”، که اولین نشریه تخصصی تئاتر کودک و نوجوان ایران محسوب می گردد، فصلنامه ای است که از سوی مرکز ملی اسیتژ ایران در بخش های گزارش و گفت و گو، نقد، مقالات و یادداشت، نمایشنامه و بخش بین الملل منتشر می‌شود.
در اولین شماره فصلنامه “تجیر”، پس از بخش دست خط، که یادداشت سرمقاله های مدیر مسئول و سردبیر آن است، گزارش هایی دربارهٔ ماهیت تئاتر کودک و نوجوان، بازار تئاتر کودک و نوجوان و گزارش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اشتارت اشتوک آلمان به قلم شهرام کرمی و گفت و گوهایی با سید صادق رضایی (مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان)، مجید امرایی (دبیر اولین بازار تئاتر کودک و نوجوان) و اکرم قاسم پور (پژوهشگر تئاتر و استاد دانشگاه ) به چاپ رسیده است.

در اولین شماره فصلنامه “تجیر” همچنین مقالاتی با عناوین “وجوه تمایز و اشتراک میان تئاتر خردسالان، کودکان و نوجوانان”؛ “تئاتر کودک و تبیین جنبه های دراماتیک آن با سایر تئاتر”؛ “۱۲۰ نکته برای نمایشگران برای شناخت مخاطب کودک”؛ “جای خالی نمایش های جریان ساز”؛ “سفری به موقعیت داستانی و نمایشی”؛ “نوجوانان و راه های انحراف از مسیر نابودی”؛ “نقش فانتزی در تئاتر کودک و نوجوان” و گفت و گو با ایوت هاردی (رییس اسیتژ جهانی) انتشار یافته است.

معرفی کتاب های تازه تئاتر کودک و نوجوان، وبگاه تئاتر کمدیا و خبرها تئاتر کودک و نوجوان از دیگر مطالب انتشار یافته شماره اول فصلنامه “تجیر” است.

“تصمیم تصمیم” عنوان نمایشنامه ای از مهدی فرشیدی سپهر است که در بخش دو نقطه این فصلنامه انتشار یافته است.

در شماره یک فصلنامه “تجیر” مطالبی از شهرام کرمی، حسین فدایی حسین، مهبود مهرنوش، فرشته حبیبی، حسن پارسایی، علیرضا نراقی، آشیش کومار، اشکان خیل نژاد، محمدرضا کوهستانی، احمد سلیمانی، رامین فناییان، بابک احمدی، روح الله زندی فرد و … به طبع رسیده است. از دیگر همکاران فصلنامه “تجیر” نیز می توان از جعفر ذهنی، بهنام صدیقی، مسعود توکلی، سلیم باشکوه، فرهاد مطهری، منیژه فریدی، آراز بارسقیان، معصومه عابدی و سمانه پیرمحمد نام برد.

نخستین شماره فصلنامه “تجیر” در ۹۶ صفحه فارسی و ۱۸ صفحه انگلیسی، در قطع رحلی (A4) به صورت چهار رنگ به قیمت ۹۵۰۰۰ ریال در دسترس علاقه مندان تئاتر کودک و نوجوان قرار گرفته است.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.