نخستین نمایش “فرانکن وینی“: اطلاعات و گفته‌های تازه درباره جدیدترین فیلم تیم برتون

جمعه, ۰۷ مهر ساعت ۰۲:۰۷ مصطفی رضائی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۸

+ ۰

فیلم فرانکِن‌وینی Frankenweenie اثر تیم برتون که مدت‌ها بود علاقمندان در امریکا انتظارش را می‌کشیدند، سرانجام به نمایش درآمد. این انیمیشن سیاه‌ و سفید، بازساخت کارتونی است که در سال ۱۹۸۴ ساخته شده و داستان پسری است که سگش را دوباره زنده می‌کند.

به گزارش کافه سینما به نقل از یورونیوز، در اولین نمایش فرانکن‌وینی در لس‌آنجلس دوستان قدیمی‌ تیم برتون همراهش بودند. وینونا رایدر در این فیلم صدای «الزا وان هلسینگ» است.

وینونا رایدر که پیش از این در فیلم « بیتل‌جویس» (۱۹۸۸) با برتون کار کرده بود، می گوید: «رویایی‌ است که به تحقق پیوسته است. تیم آدم خاصی است. خیلی او را دوست دارم. من نه تنها زندگی‌ حرفه‌ای‌ام بلکه نقش ویژه‌ام را مدیون او هستم. زیرا وقتی اولین بار او را دیدم، چنین شخصیت‌هایی در فیلم‌ وجود نداشتند.»

برتون نیز همه بازیگرانش را می‌ستاید و در مورد کار کردن با وینونا رایدر می‌گوید: «عالی بود. مدت‌ها بود او را ندیده بودم. او چنان صدایی دارد که هنوز می‌تواند نقش بچه‌ ده‌ ساله را بازی کند. خیلی خوب بود. برایم مهم بود که بتوانم کسانی که در گذاشته با من کار کرده بودند و دوستشان داشتم، در کار جدیدم نقش داشته باشند.»

فرانکن وینی که نوعی بزرگداشت شوخ‌طبعانه‌ فرانکنشتین اثر گوتیک و کلاسیک مری شلی است، اولین فیلم طولانی‌ سیاه و سفید و استاپ موشن یا‌‌ همان انیمیشن “ایست-حرکتی” است که به صورت سه بعدی ساخته شده است

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.