نخستین نیروگاه ملی برق در پارس جنوبی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی توسلی پور درباره جزئیات ساخت این نیروگاه ملی برق در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: پیمانکار بخش EPC احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی منطقه یک پارس جنوبی انتخاب شده و با احداث این نیروگاه ظرفیت ۱۰۰۰مگاواتی موجود در نیروگاه پارس جنوبی به ۱۵۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح احداث و توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی پارس جنوبی به یک شرکت ایرانی واگذار شده است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا یکماه آینده آغاز می شود و هر سه واحد سیکل ترکیبی آن پس از ۳۶ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی افزود: تمامی مراحل مهندسی، ساخت و نصب تجهیزات احداث این واحد نیروگاهی توسط سازندگان و پیمانکاران داخلی انجام خواهد شد که با اجرای این طرح، نخستین نیروگاه ملی با سهم داخلی سازی ۱۰۰ درصدی احداث شده و  برق تولیدی آن در اختیار پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی قرار خواهد گرفت.

 

به گفته این مقام مسئول ظرفیت ۵۰۰ مگاواتی جدید در پارس جنوبی که به روش سیکل ترکیبی ایجاد خواهد شد و برای برق رسانی به پالایشگاه فازهای ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۹ و ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی مستقر در منطقه پارس ۲ (تنبک) در نظر گرفته شده است.

 

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس ، تاکید کرد: خط انتقال برق۴۰۰ کیلو ولت ارتباطی نیروگاه عسلویه به فازهای منطقه پارس دو نیز به طول ۶۸ کیلومتر با پیشرفت ۹۴ درصدی در دست احداث است.

 

توسلی پور با بیان اینکه با توجه به اولویت برق رسانی به پالایشگاه فاز ۱۲ پارس جنوبی بخشی از ظرفیت مازاد نیروگاه یکهزار مگاواتی موجود این منطقه با خط ۴۰۰ کیلوولت یاد شده برای تامین تقاضای برق فاز ۱۲ اختصاص می یابد، اعلام کرد: پیش از این برق رسانی به پالایشگاه فاز ۹، ۱۰، ۱۵، ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی از طریق خطوط انتقال ۱۳۲ کیلوولت در منطقه یک پارس جنوبی انجام می شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.