نخستین همایش بین‌المللی “اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن نوین اسلامی” برگزار می‌شود

فروردین ۱۴۰۳

نخستین همایش بین المللی«اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن نوین اسلامی» با حضور ۴۵۰ نفر از ۳۱۰ تشکل فعال ۳۰ کشور جهان ۹ تا ۱۱ آبان ماه در تهران برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از ستاد خبری همایش، رضا خوراکیان مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اعلام این مطلب گفت: تجربه برگزاری برنامه‌هایی زیر سایه خورشید (حضور خدام حرم رضوی در شهرها همراه با پرچم حرم مطهر و اقلام تبرکی) که علاوه بر شهرهای کشورمان در ۶ کشور دنیا به اجرا درآمد نشان می‌دهد که به چه میزان مردم دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی تشنه معارف اهل بیت(ع) می باشند و این درحالی است که جریان‌هایی، مسئله را واژگون و خلاف واقع جلوه می‌دهند.
وی افزود: لذا بر آن شدیم تا با گردهمایی نمایندگان گروه‌های مردم نهاد کشورهای جهان، طی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات سخنرانی، نسبت به دانش‌افزایی این عزیزان اقدام و تشکل‌های برتر را معرفی کنیم.

خوراکیان با اشاره به شناسایی ۳۱۰ تشکل فعال در این عرصه یادآور شد: از میان این تشکل‌ها، ۱۸۹ تشکل خارجی و مابقی از کشورمان شناسایی شدند.

وی افزود: تمامی این تشکلها، غیر دولتی می باشند و گروه‌های فعال در نشر معارف اهل بیت(ع) که اقدامی تبلیغی، ترویجی و یا پژوهشی در این عرصه داشته‌اند مخاطب همایش می باشند.

دبیر اولین همایش بین المللی اهل بیت(ع)، جوانان و تمدن نوین اسلامی به محورهای همایش اشاره کرد و بررسی نمونه‌های عملی موفق در تبلیغ معارف دینی، جریان شناسی بیداری اسلامی، بررسی و تبیین مدل‌های اثرگذار تشکل‌ها و تبیین نفس تشکل‌ها در فرایند تحقق زیارت‌تراز معارف اهل بیت (ع) را از اهداف برگزاری همایش برشمرد.

خوراکیان گفت: طی فراخوانی که پیش از این اعلام شده، فعالیت های گروه های مردم نهاد گردآوری و درروزهای ۹ تا ۱۱ آبان ماه، این همایش در اردوگاه شهید باهنر و تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.