نخستین واحد مرغ تخم‌گذار در نهبندان افتتاح شد

۱۹ام بهمن ،

267-1.jpg

نخستین واحد مرغ تخم‌گذار با صرف اعتبار یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان در شهرستان نهبندان افتتاح شد که در این واحد سالانه ۴۵۰ تن تخم‌مرغ تولید و روانه بازار مصرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) غلامرضا هادربادی – رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی – در مراسم افتتاح این پروژه گفت: شهرستان نهبندان یکی از مناطق عمده کشاورزی استان خراسان جنوبی محسوب می‌شود؛ به طوریکه در تولید پسته، زیتون، گوشت شتر، علوفه و خرما پیشرو است.

وی دربارهٔ قدامات صورت گرفته در دولت نهم و دهم در بخش کشاورزی و دامپروری شهرستان نهبندان اظهار کرد: شکل‌گیری شرکت سهامی – زراعی سهل‌آباد، مجتمع‌های پرورش شتر، پرواربندی بره، محله دامداری، کارخانه روغن‌کشی زیتون و آغاز به کار کشتار گاه دام و کارخانه فرآورده‌های لبنی از جمله اقداماتی است طی این مدت در شهرستان نهبندان انجام شده است.

هادربادی دربارهٔ اعتبارات کارگروه طرح توسعه بخش کشاورزی در شهرستان نهبندان نیز گفت: تا کنون ۷۹۸ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده که ۲۵۷ طرح به مبلغ ۳٫۳ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان در حال راه‌اندازی است.

وی از افتتاح ۱۷۷ پروژه در بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۱ میلیارد و ۴۸۰ میلون تومان هزینه شده است که شهرستان نهبندان با ۵۹ پروژه به مبلغ ۲٫۸ میلیارد تومان، بیشترین تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

هادربادی افزود: بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان نهبندان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها واحد مرغ تخم‌گذار است که کار اجرایی آن از سال قبل آغاز شده بود و امروز به بهره‌برداری رسید.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان سهم آورده متقاضی و مابقی از تسهیلات پرداخت شده توسط بانک کشاورزی بوده است.

هادربادی افزود: این واحد تولیدی به ظرفیت ۳۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار، سالانه ۴۵۰ تن تخم‌مرغ تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد که با این میزان تولید، تولید تخم‌مرغ استان از ۹۰۰۰ تن در سال به ۹۴۵۰ تن در سال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای مرغ تخم‌گذار استان خراسان جنوبی به ۱۸ واحد رسید گفت: میزان مصرف تخم‌مرغ در این استان ۷۰۰۰ تن است.

به گفته او استان خراسان جنوبی هم اکنون از نظر تولید تخم‌مرغ، شیر و گوشت خودکفا شده است و این محصولات را به استان‌های مجاور صادر می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.