نخستین کتابخانه بدون کتاب جهان راه‌اندازی می‌شود!

۳۰م دیماه ،

 

شرکت Bexar County واقع در تگزاس آمریکا اعلام کرد که اولین کتابخانه ۱۰۰ درصد دیجیتالی عمومی خود را به زودی در اختیار مردم آمریکا می‌گذارد تا بعد از آن ساکنان دیگر کشورهای جهان نیز بتوانند از کتاب‌های کتابخانه بدون کتاب بهره‌مند شوند.
 
 
این شرکت از اجرای برنامه‌ای خبر داده است که طی آن اولین کتابخانه بدون کتاب جهان را راه‌اندازی می‌کند. سیستمی که شرکت Bexar County برای راه‌اندازی کتابخانه مذکور روی آن کار می‌کند مدت‌های طولانی مورد بررسی قرار گرفته و "نلسون ولف"(Nelson Wolff) مدیر شرکت گفته است که تمامی کتاب‌های مورد نیاز کاربران در این کتابخانه موجود خواهد بود.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،‌ ولف در این باره توضیح داد: «اگر شما می‌خواهید دریابید که این کتابخانه چگونه است، می‌توانید آن را مانند فروشگاه اینترنتی App Store اپل در نظر بگیرید. این کتابخانه به صورت مرحله‌ای و در زمان‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود که اولین بخش آن در پاییز ۲۰۲۴ برای ساکنان جنوب آمریکا عرضه می‌شود».
 
این کتابخانه در بخش‌های مختلف از جمله بخش آکادمیک، عمومی و … راه‌اندازی شده است و شرکت مذکور بر این باور است که با ایده خود گوی سبقت را از شرکت‌های عرضه‌کننده کتابخانه‌های دیجیتالی برباید.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.