نخستین کنفرانس انتقال حرارت و جرم ایران در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش ایرنا، دبیر علمی این کنفرانس در مراسم آغازین آن گفت: دانشگاه سیستان و بلوچستان میزبان اولین کنفرانس تخصصی انتقال حرارت و جرم دانشگاههای سراسر کشور است.

ˈامین بهزاد مهرˈ افزود: در طول برگزاری کنفرانس های مختلف مهندسی مکانیک در دانشگاههای کشور طی پنج سال گذشته همواره جای خالی برگزاری یک کنفرانس تخصصی مربوط به شاخه علمی ˈانتقال حرارت و جرمˈ از سوی استادان و پژوهشگران احساس می شد.

وی بیان کرد: با توجه به گستره مبحث انتقال حرارت و جرم و نقش و تاثیر آن در علوم مختلف و بخشهای صنعتی می طلبید که این شاخه علمی در قالب کنفرانس های تخصصی با حضور استادان، دانشجویان و پژوهشگران برجسته مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

او اظهار داشت: از آنجا که این شاخه علمی بین مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی مشترک است، با مساعدت و حمایت انجمن های مهندسان مکانیک و مهندسی شیمی ایران و رایزنی های انجام گرفته در این زمینه مقرر شد نخستین کنفرانس تخصصی مربوط به این مبحث در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شود.

وی ادامه داد: از زمان فراخوان این کنفرانس که در بهمن ماه سال گذشته انجام گرفت ۳۳۰ چکیده مقاله به این دانشگاه ارسال شد که از این تعداد ۲۲۰ چکیده مورد پذیرش اولیه قرار گرفت و منجر به ارسال مقاله کامل آن به دبیرخانه شد.

او گفت: در پی مکاتباتی که با گروههای مهندسی شیمی و مکانیک دانشگاههای سراسر کشور انجام گرفت مقرر شد این دانشگاهها نمایندگانی را به عنوان اعضای کمیته داوری کنفرانس مذکور معرفی کنند.

وی افزود: کمیته داوری نخستین کنفرانس انتقال حرارت و جرم ۱۳۶ مقاله را برگزید که از این تعداد ۳۰ مقاله به زبان انگلیسی و ۱۰۶ مقاله به زبان فارسی نوشته شده بودند.

وی با اشاره به شمار مقالات ارایه شده در کنفرانس های ملی و بین المللی مهندسان مکانیک سراسر کشور طی چهار سال گذشته گفت: در این مدت ۱۱۲ مقاله در کنفرانس دانشگاه تهران، ۸۴ مقاله در دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳۱ مقاله در دانشگاه بیرجند و ۱۰۴ مقاله در دانشگاه شیراز درباره انتقال حرارت و جرم بوده است.

او افزود: این در حالیست که در کنفرانس دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۳۶ مقاله در زمینه شاخه علمی انتقال حرارت و جرم ارایه شده است.

دبیر علمی نخستین کنفرانس انتقال حرارت و جرم ایران گفت: این کنفرانس طی دو روز در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود و شرکت کنندگان در آن از سخنان تخصصی پژوهشگران برجسته ای چون پروفسور ˈمحمود یعقوبیˈ و ˈحسینی سروریˈ بهره خواهند گرفت.

او بیان کرد: در کنفرانس تخصصی انتقال حرارت و جرم بخشی از مقالات به صورت شفاهی و تعدادی دیگر به صورت پوستر ارایه می شوند که به لحاظ کیفی هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این دانشگاه در مدت شش سال گذشته با هدف فراهم کردن بستر مناسب برای تبادل افکار و اندیشه های علمی استادان، دانشجویان و پژوهشگران داخل و خارج از کشور بیش از ۷۵ کنفرانس علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی در زمینه های مختلف برگزار کرده است.

ˈعلی اکبر میرزاییˈ افزود: طی این مدت به طور متوسط در هر ماه یک کنفرانس در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شده که فرصتی طلایی برای تبادل افکار، انتقال تجربیات و یافته های علمی جدید برای استادان، دانشجویان و پژوهشگران فراهم کرده است./۲

۷۳۱۵/۷۴۳۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.