نخستین کنگره ملی شعر ایثار مرداد ماه برگزار می‌شود

حمید ساروخانی رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار مهر از ارسال بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین کنگره ملی شعر ایثار خبر داد و گفت: این آثار از سوی ۱۶۷ شاعر و در مهلت ارائه شده در فراخوان این کنگره به دبیرخانه آن ارسال شده است.

وی افزود: دبیرخانه کنگره جمع‌بندی‌های نهایی را به منظور آغاز دور اول داوری این آثار و نیز دسته بندی موضوعی آنها انجام داده است و در حال حاضر مشغول رایزنی برای انتخاب و تعیین هیات داوران این کنگره هستیم.

به گفته ساروخانی، داوری این کنگره در مرحله نخست و پس از تفکیک موضوعی شعرها با ریزش بخشی از آثار آغاز خواهد شد و در نهایت و در مرحله دوم، برگزیدگان آن مشخص خواهند شد که همگی ملزم به حضور در کنگره پایانی برای قرائت شعرهای خود هستند.

رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: تلاش ما این بود که در خرداد ماه سال جاری این کنگره برگزار شود اما به دلیل مشکلات زمانی و نیز با توجه به حجم آثار، زمان برگزاری آن به مرداد ماه سال جاری موکول شد.

وی افزود: این کنگره به داوری آثار در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال خواهد پرداخت و در بخش ویژه‌ای نیز به داوری آثار رسیده با موضوع مطروحه مقام معظم رهبری در ارتباط با جانبازان شهید، ایثار و ترویج ارزشهای اخلاقی، ایثار و امید به آینده، ایثار و شهیدان و ایثارگران، ایثار و مفاهیم عاشورایی و آیینی و ایثار و بیداری اسلامی نیز به داوری آثار رسیده خواهد پرداخت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.