نخستین گوشی هوشمند “اخلاقی” جهان در راه بازار

۰۷خردادماه،

شرکت هلندی Fairphone پیش‌فروش "نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر منابع اخلاقی و اجتماعی" را آغاز کرد.
 
 
شرکت هلندی Fairphone پیش‌فروش محصولی را آغاز کرده که آن را با نام "نخستین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر منبع اخلاقی و اجتماعی" معرفی می‌کند.
 
به گزارش فارس به نقل از اینتوموبایل، این شرکت ادعا کرده که گوشی هوشمند آن‌ها از موادی ساخته شده که به طور کامل از چرخه طبیعت و منابع طبیعی گرفته شده‌اند، حقوق کارگرانی که این محصول را ساختند به طور کامل رعایت شده و در نهایت این گوشی بر مبنای طرح‌های بازیافت زباله‌های الکترونیکی به مرحله تولید رسیده است.
 
این گوشی هوشمند که با نام Fairphone شناخته می‌شود نمایشگر لمسی ۴٫۳ اینچی از نوع qHD را در خود جا داده است که تصاویر در آن با کیفیت ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل به نمایش درمی‌آیند. روی این گوشی هوشمند پردازنده چهار هسته‌ای MTK6589M نصب شده است که هر هسته پردازشگر آن با توان ۱٫۲ گیگاهرتز فعالیت می‌کند.
 
این محصول همچنین شامل رم یک گیگابایتی، دوربین دیجیتالی ۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۱٫۳ مگاپیکسلی مخصوص برقراری تماس‌های تصویری، باتری ۲۰۰۰mAh و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی می‌شود.
 
روی این گوشی هوشمند نسخه ۴٫۲ سیستم‌عامل اندروید موسوم به Jelly Bean نصب شده است که امکان استفاده از انواع ابزارهای مورد نیاز کاربران را فراهم می‌کند.
 
هم‌اکنون پیش‌فروش اولین گوشی اخلاقی جهان با قیمت ۳۲۵ یورو معادل ۴۳۶ دلار در اروپا آغاز شده است که البته این قیمت بدون هرگونه قرارداد مخابراتی محاسبه می‌شود.
 
شرکت Fairphone اعلام کرده است، برای آنکه اولین گوشی هوشمند اخلاقی جهان را به تولید برساند باید ۵ هزار دستگاه از آن پیش‌فروش شود و پیش‌بینی شده است که این محصول از پاییز امسال وارد بازار می‌شود. لازم به ذکر است طی چند روز اول بیش از نیمی از رقم یاد پیش‌فروش شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.