نخست‌وزیر ایتالیا بر اراده راسخش برای همکاری با ایران تاکید کرد

۲۹خردادماه،

نخست‌وزیرایتالیا در یک نشست خبری با مطبوعات خارجی روابط مثبت با ایران را مهم دانست و بر اراده دولتش برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در رم، انریکو لتا، اول وزیر ایتالیا روز پنج‌شنبه در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که ایتالیا برای سال‌های طولانی یکی از شریکان اصلی تجاری ایران در اروپا بوده و همواره در خط مقدم روابط حسنه با ایران قرار داشته با توجه به تغییر رییس‌جمهور آینده روابط را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: انتخابات اخیر در ایران، تایید مشارکت مردمی در تمدن کهن این کشور است.

وی تاکید کرد: ایتالیا قصدهمکاری با رییس جمهور تازه با اراده فعال و عزم بسیار راسخ را دارد.

نخست وزیر ایتالیا

لتا افزود: من چند سال پیش به‌ عنوان وزیر صنایع و تجارت خارجی هیأتی متشکل از کارآفرینان ایتالیایی را به تهران و سایر مناطق ایران بردم. بنابراین کاملاً از اهمیت روابط مثبت بین ایران و سایرکشورهای جهان، اتحادیه اروپا و جهان غرب آگاه هستم و در این راستا برای این‌که ایتالیا بتواند به پلی مثبت (بین ایران و جهان غرب) تبدیل شود، فعالیت کرده و از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا در پایان گفت: به‌ نظر من نتیجه انتخابات یک گام اول است و طبیعتاً در صورتی که گام‌های دیگری هم آن را دنبال کنند از سوی ایتالیا حمایت برای همکاری و همکاری فعال وجود خواهد داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.