نخست‌وزیر پاکستان بر توسعه همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، “یوسف رضا گیلانی” در دیدار با “علیرضا حقیقیان” سفیر ایران در اسلام آباد امروز سه شنبه پنجم اردیبهشت ، مسائل دوجانبه را مورد بررسی قرار داد.

گیلانی در این دیدار بر گسترش روابط دوجانبه به ویژه در ابعاد تجاری، زیرساختها، نفت و گاز، برق، ارتباطات، حمل و نقل هوایی و مواصلات جاده ای تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر لزوم گسترش همکاریهای فیمابین تهران و اسلام آباد در ارتباط با توسعه همکاریهای مرزی تاکید نمود.

 

یوسف رضا گیلانی با اشاره به لزوم تقویت همکاریهای دو کشور در خصوص مبارزه با تروریسم بر لزوم تعمیق مناسبات سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان در ارتباط با برقراری امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرد.

در این دیدار علیرضا حقیقیان بر اهتمام دولت و مقامات کشورمان جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی و همچنین انجام همکاریها در حوزه نفت، گاز و برق تاکید و ابراز اطمینان نمود که در آینده نزدیک روابط تجاری فیمابین دو کشور رشد قابل توجه ای را تجربه خواهد کرد.

سفیر ایران در ارتباط با پروژه خط انتقال گاز ایران و پاکستان با اشاره به اراده جدی مسئولان عالیرتبه دو کشور در نهایی کردن این پروژه ابراز امیدواری کرد مراحل اجرایی این خط در داخل خاک ایران در موعد مقرر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.