نخست‌وزیر ژاپن به دنبال برگزاری انتخابات سریعهنگام

۲۲ آبان ،

در پی اعمال فشار مخالفان به نخست وزیر ژاپن برای تعهد به قول خود برای برگزاری انتخابات سریعهنگام، وی به دنبال برگزاری این انتخابات در اوایل ماه آتی (دسامبر) است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یوشیهیکو نودا، نخست وزیر ژاپن که هم اکنون از محبوبیت بسیاری در میان ژاپنی‌ها برخوردار نیست، امیدوار است که در این انتخابات سریعهنگام “جونیشیرو کوایزومی”، رهبر کاریزماتیک ژاپن را شکست دهد و از ایجاد اصلاحات بزرگ اقتصادی برای نجات حزبش یعنی حزب دموکرات خبر داده است.

کوایزومی نیز متعهد شده تا سیستم پستی ژاپن را خصوصی کرده و دچار تغییر و تحول کند اگر چه با مخالفت‌هایی از سوی قانونگذاران حزبش مواجه است.

نخست‌وزیر ژاپن که با حمایت زیر ۲۰ درصدی از کابینه خود مواجه است خواهان حفظ حمایت از معاهده تجارت آزاد همکاری آسیا-آمریکا تحت حمایت آمریکا در حزب خود است.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما همزمان همکاری آسیا و آمریکا و بسته تجارت آزاد میان ژاپن، چین و کره جنوبی را پیگیری می‌کنیم و این جایگاه شامل مانیفست ما نیز می‌شود.

با این حال، نودا با مخالفت از سوی نمایندگان پارلمان از حزب حاکم خودش مواجه است که بیم آن را دارند پذیرش این توافق سبب واکنش سیاسی کشاورزان قدرتمند شود چرا که کشاورزان ژاپنی می‌گویند خیل عظیم محصولات کشاورزی ارزان سبب نابودی محصولات ژاپن می‌شود.

همچنین حزب اصلی مخالف لیبرال دموکرات مخالف پیوستن ژاپن به توافق همکاری‌های آسیا-آمریکا است چرا که نتیجه آن حذف همه تعرفه‌های گمرکی است. هدف از این توافق کاهش موانع سنتی در مقابل تجارت است.

نودا، ششمین نخست وزیر ژاپن پس از کوایزومی از سال ۲۰۰۶ است، هنگامی که کوایزومی توانست در موردی نادر، دوره پنج ساله نخست وزیری خود را به اتمام برساند. علاوه بر این، یوشیهیکو نودا، سومین نخست وزیری است که از حزب دموکرات و با کسب آرای بسیار بسیار در سال ۲۰۰۹ پیروز شد و به نیم قرن انتخاب نخست وزیر از حزب لیبرال دموکرات پایان داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.