نخست وزیر چین همکاری جامعه جهانی را برای مقابله با بحران مالی خواستار شد

نخست وزیر چین از اعضای جامعه بین المللی خواست برای کمک به از سرگیری رشد اقتصادی جهان و ایجاد ثبات در آن، بدون اتلاف وقت بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ ون جیابائو، نخست وزیر چین در مراسم افتتاح داووس تابستانی دو هزار و دوازده، خاطر نشان کرد اقتصاد جهان هنوز هم با مشکلات و چالشهای زیادی روبروست.

 

وی تصریح کرد بحران مالی بین المللی وارد پنجمین سال خود شده است و پیامدهای منفی آن همچنان کاملا محسوس است این در حالی است که بحران بدهی های دولتی برخی از کشورهای منطقه یورو روز به روز بیشتر تشدید می شود.

 

نخست وزیر چین ادامه داد بازارهای مالی و غیرمالی بین المللی تحت تاثیر نوسانات و تلاطم های زیادی هستند این در حالی است که خیلی ها هنوز خطر کندتر شدن رشد اقتصادی جهان را کم اهمیت می شمارند. وی تصریح کرد اعتماد به بازار یکی از منابع انرژی و پویایی است که می تواند در مقابله با بحران به اقتصاد جهانی کمک کند. علاوه بر این در شرایطی که توسعه اقتصاد سبز یکی از اهداف مورد نظر جامعه جهانی است، ضرورت همکاری میان کشورها از ضروریات اجتناب ناپذیر برای تحقق این هدف است. 

 

 نخست وزیر چین از اعضای جامعه بین المللی خواست هماهنگی های خود را در زمینه سیاست های اقتصاد کلان بیشتر از پیش تقویت کنند، برای اصلاح ساختار مدیریت جهانی بیشتر همکاری کنند، با سیاست حمایت گرایی مقابله کنند و زمینه را برای آزادسازی تجارت و سرمایه گذاری فراهم سازند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.