نخست وزیر سوریه: به یکسره شدن کار تروریست‌ها نزدیک شده‌ایم

۰۵م آذر ،

dostor.org.jpg

نخست‌وزیر سوریه با اشاره به توانایی‌های نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد: سوریه با جانفشانی نیروهای مسلح خود، به سوی یکسره کردن جنگ با تروریسم پیش می‌رود و در عین حال برای پذیرش هرگونه پیشنهاد جهت پایان دادن به خشونت‌ها آماده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وائل الحلقی، اول وزیر سوریه در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم این کشور تاکید کرد: سوریه با جانفشانی‌ نیروهای مسلح خود در حال یکسره کردن جنگ با تروریسم و پایان دادن به پدیده تروریسم در کشور است و درگیری با گروه‌های مسلح به پایان خود نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود رویارویی مقتدرانه با تروریسم، در عین حال دولت سوریه برای پذیرش هرگونه طرح داخلی، منطقه‌ای و یا بین‌المللی که به حل و فصل بحران کشور از طریق گفت‌وگو بیانجامد آماده است اما با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی‌اش مقابله می‌کند.

در همین حال محمد الشعار، وزیر کشور سوریه نیز در سخنانی در جمع تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشکده افسریه این کشور گفت: سوریه بسیار قوی‌تر از توطئه‌هایی است که تروریست‌های تکفیری و دشمنان توطئه‌چین برای کشور در نظر گرفته‌اند و به فضل اراده و وحدت ملی خود و نیز رهبری کشور، از وضعیت کنونی خارج خواهد شد.

وی عنوان داشت: جنگی که هم‌اکنون سوریه با آن روبه‌روست با نقشه کشورهای اپریالیستی و صهیونیسم جهانی برای هدف قرار دادن استقلال و حاکمیت سوریه به راه افتاده و سبب آن نیز حمایت سوریه از مقاومت و رد دیکته‌های آمریکا و دیگر استعمارگران است.

وزیر کشور سوریه افزود: آنچه که برای آمریکا مهم است، حمایت از امنیت اسرائیل و به یغما بردن نفت کشورهای عربی است و برای رسیدن به این خواست خود، از هیچ اقدامی از جمله دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای و توطئه علیه دیگر کشورها ابایی ندارد.

وی با اشاره به تحولات بهار عربی گفت: آنچه که آن را بهار عربی می‌نامند، در واقع چیزی جز پاییز فتنه نیست که بعضی‌ها با مسلح کردن تروریست‌ها و مزدوران و با کمک مالی کشورهای منطقه‌ای سعی دارند سوریه را با استفاده از آن از نقش خود در جهان و منطقه دور سازند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.