نخست وزیر پاکستان:آماده همکاری باافغانستان برای تقویت روند صلح هستیم

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه روز پنجشنبه دفتر نخست وزیر، ‘راجا پرویز اشرف’ در دیدار ‘کامرون مونتر’ سفیر آمریکا در پاکستان گفت: دولت پاکستان در این راستا کمک ۲۰ میلیون دلاری خود به افغانستان را نیز اعلام کرده است.

راجا پرویز اشرف با اشاره به روابط دوجانبه اسلام آباد – واشنگتن تصریح کرد: با وجود چالشھای اخیر در روابط دو کشور، ھمکاری و رفع سو تفاھم ھا بین آمریکا و پاکستان با استفاده از مذاکرات مقامات دو کشور رضایت بخش بوده است.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به محدودیت ھای اقتصادی در این کشور، افزود: دولت پاکستان تصمیم برای بازگشایی مسیرھای زمینی کشورش به سوی خودروھای ناتو را بر اساس منافع ملی و در جھت منافع صلح و ثبات در منطقه اتخاذ کرده است.

این دیدار با توجه به پایان مدت ماموریت سفیر واشنگتن انجام شده است.

وی تاکید کرد: اسلام آباد – واشنگتن نیاز به نگاه رو به جلو با ھدف مشارکت مداوم و متقابل بین دولت و مردم دو کشور با در نظر گرفتن احترام و منافع متقابل دارند .

نخست وزیر پاکستان یاد آور شد: کشورش در خط مقدم جنگ علیه تروریسم حضور داشته و زیانھای فراوانی را در این راه متحمل شده و از طرفی پاکستان نیز انتظار محترم شمردن خط ھای قرمز این کشور از سوی متحدانش را دارد .

وی در پایان افزود: دولت پاکستان در طول چند ماه گذشته اقدامات موثری برای کنترل تولید و حمل غیر قانونی مواد منفجره به افغانستان انجام داده است.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۳۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.