نخست وزیر پاکستان به احترام قوه قضاییه به دادگاه می رود

به گزارش ایرنا، پیش تر دیوان عالی پاکستان به نخست وزیر این کشور اعلام کرده بود که برای ارسال نکردن درخواست به مقام های سوییس درباره بازگشایی و بررسی پرونده پولشویی ‘آصف علی زرداری’، رییس جمهوری این کشور باید شخصا روز دوشنبه در دادگاه حاضر شود.

دیوان عالی کشور در گذشته سید ‘یوسف رضا گیلانی’ نخست وزیر سابق پاکستان را به دلیل امتناع از ارسال درخواست به مقام های سوییس سلب صلاحیت کرد.

‘فرحت الله بابر’ سخنگوی رییس جمهوری، گفت: زرداری در این نشست به همراه اعضای ارشد حزب مردم و احزاب ائتلافی با دولت، تصمیم گرفتند که ‘راجا پرویز اشرف’ در دادگاه حاضر شود و به سووالات دادگاه در این خصوص پاسخ دهد.

وی افزود: روز دوشنبه در دادگاه، وزرای کابینه و نمایندگان مجلس عضو احزاب ائتلافی با دولت نخست وزیر پاکستان را همراهی خواهند کرد.

بابر افزود: در این نشست اوضاع سیاسی فعلی کشور مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به این موضوع، مقرر شد نخست وزیر پاکستان برای پاسخگویی به یک سری از سووال های مطرح شده به داگاه برود.

وی در ادامه گفت: در این جلسه تصمیم گرفته شد، وزیر قانون و دادگستری برای احترام گذاشتن دولت به قوه قضاییه در دادگاه حاضر شده و از نخست وزیر و مصونیت قضایی وی دفاع کند.

بابر افزود: در پایان این نشست رییس جمهوری و نخست وزیر پاکستان از نمایندگان احزاب متحد با دولت به دلیل حمایت های آنان از کابینه و همچنین پشتیبانی از دولت برای برون رفت از چالش های پیش رو قدردانی کردند.

دولت پاکستان پیش از این در پاسخ به درخواست دادگاه اعلام کرده بود که قصد ندارد به مقام های سوییس درباره بازگشایی پرونده پولشویی زرداری به دلیل قانون مصونیت قضایی رییس جمهوری، درخواست خود را ارسال کند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۳۷۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.