نخست وزیر پاکستان در خصوص حکم دادگاہ درخواست تجدید نظر می کند

دیوان عالی پاکستان گیلانی را متهم کرد که به عنوان عالی ترین مقام قوه مجریه، از اجرای حکم این دیوان برای از سرگیری پیگرد قانونی علیه آصف علی زرداری، رئیس جمهوری، توسط دادگستری سوئیس خودداری کرده است.

نخست وزیر پاکستان اما می گوید که رئیس جمهوری، به عنوان رئیس کشور، از مصونیت قانونی برخوردار است و گشودن پرونده علیه وی، با قانون اساسی منافات دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، ‘فردوس عاشق اعوان’ وزیر مقررات و خدمات ملی دولت پاکستان روز پنجشنبه پس از پایان نشست دادگاه به خبرنگاران گفت: نخست وزیر پاکستان قطعا به حکم دیوان عالی علیه خود اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر می کند.

کارشناسان حقوقی در پاکستان گفتند: نخست وزیر پاکستان می تواند در زمینه حکم صادره درخواست تجدید نظر کند.

در همین حال شبکه ملی پاکستان (PTV) امروز گزارش داد: یوسف رضا گیلانی به رغم حکم کنونی دادگاہ، فعالیت خود را به عنوان نخست وزیر پاکستان ادامه می دھد.

‘قمر الزمان کائرہ’ وزیر جدید اطلاع رسانی و رسانه پاکستان اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان درخواست نشست اضطراری کابینه دولتی این کشور برای بررسی حکم محکومیتش از سوی دیوان عالی کرده است.

وی افزود: گیلانی قرار است در جلسه ھیات دولت عواقب ناشی از حکم صادرہ را مورد بحث و بررسی قرار دھد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان با اشارہ به اینکه حکم دیوان عالی علیه نخست وزیر، باعث نگرانی حزب حاکم ‘مردم’ پاکستان شده، تصریح کرد: مسوولان دولتی پاکستان در جلسه یاد شدہ با استفادہ از راھکارھای حقوقی و انجام بحثھای سیاسی، تاثیر و پیامدھای حکم دادگاہ را ارزیابی خواھند کرد.

منابع خبری رسمی در پاکستان اعلام کردند: ‘آصف علی زرداری’ رییس جمھوری پاکستان نیز نشست اضطراری اعضای ارشد حزب مردم پاکستان و روسای احزاب سیاسی متحد با دولت پاکستان را برای بحث و بررسی در زمینه شرایط سیاسی در این کشور پس از حکم صادرہ از سوی دیوان عالی علیه نخست وزیر پاکستان را خواستار شده است.

در ادامه رسیدگی به پرونده پولشویی رییس جمهوری پاکستان از سوی قضات دیوان عالی این کشور ، یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان امروز پنجشنبه از سوی این مرجع ارشد قضایی به دلیل بی اعتنایی به احکام دادگاه محکوم شناخته شد.

کمیته هفت نفره قضات دیوان عالی پاکستان امروز به سرپرستی قاضی ناصر الملک امروز پس از حضور گیلانی در دادگاه، حکم یاد شده را علیه وی صادر کردند.

یوسف رضا گیلانی در ماہ مارس ۲۰۰۸ پس از پیروزی قابل توجه حزب مردم پاکستان در انتخابات پارلمان ملی این کشور، به سمت نخست وزیری پاکستان انتخاب شد.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۲۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.