نخ‌دندان را قبل از‌مسواک استفاده‌کنیم یا بعد از‌مسواک؟؟

برای رسیدن فلوراید خمیر دندان به داخل شیارهای دندان ، افراد باید قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنند.

 

Dental.floss

 

 

 

به گزارش “یک پارس” به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بهترین زمان استفاده از نخ دندان ، قبل از مسواک‌ زدن است زیرا استفاده از آن بعد از مسواک زدن، موجب نرسیدن فلوراید خمیر دندان به داخل شیارهای دندان می‌شود.

 

کدام یک از روش‌های مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان در حفظ سلامت دندان اولویت دارد ؟ باید گفت برخلاف تصور برخی متخصصان و افراد ، نمی‌توان یکی از این روش‌ها را مهمتر از دیگری عنوان کرد بلکه استفاده از نخ دندان و مسواک باید با هم صورت گیرد.

 

آحاد جامعه به دلیل ناآگاهی از مزایای نخ دندان ، چندان از آن استفاده نمی‌کنند، لذا آغاز بیشتر پوسیدگی‌های دندان‌ها از داخل شیارها و ما بین دو دندان است .

 

در حالی که نخ دندان در تمیز کردن این نواحی از مواد غذایی نقش بسیاری را بر عهده دارد. مسواک نمی‌تواند ما بین و شیار دندان‌ها را تمیز کند لذا نخ دندان در فرآیند رعایت بهداشت دندان‌های افراد باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند .

این امر مستلزم آموزش مستمر و پایه‌ای است.

متأسفانه افراد در خصوص طریقه صحیح استفاده از نخ دندان به طور کامل آگاهی ندارند و در اغلب موارد با بکارگیری شدید نخ دندان باعث جراحت لثه‌ها می‌شوند .

 

بهره‌گیری مستمر از نخ دندان می‌تواند عامل بسیار مهمی در جلوگیری از پوسیدگی دندان افراد باشد که این امر باید از سنین پایین به کودکان آموزش داده شود .

سلامت و زندگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.