نداشتن اعتبار کافی و نبود اسپانسر مشکل اصلی استان

تدریس مربیگری هندبال در دانشگاه‌ چهارمحال بختیاری؛

مربیگری هندبال به صورت آکادمیک از آبان سال جاری در دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال تدریس می‌شود.

اکبر ریاحی، رئیس هیئت هندبال چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: براساس توافق با وزارت علوم و هماهنگی فدراسیون از آبان سال جاری رشته مربیگری هندبال برای اولین بار در دانشگاه علمی کاربردی چهار محال و بختیاری تدریس می‌شود و دانشجویان علاقمند می‌توانند از طریق کنکو وارد این رشته شوند.

وی تصریح کرد: هدف از این کار علمی کردن هندبال می‌باشد و از این طریق کمک شایانی به هندبال کشورمان می‌شود.

ریاحی در ادامه گفت:‌ما اولین استانی هستیم که اقدام به این کار می‌کنیم و به آن افتخار می‌کنیم.

وی تاکید کرد:‌افرادی که در مربیگری هندبال را به صورت آکادمیک دنبال خواهند کرد مدرک دیپلم و فوق دیپلم می‌گیرند.

ریاحی گفت: هندبال در کشورهایی که صاحب سبک هستند به دانش روز دنیا مجهز شده است ما نیز نباید از این قافله عقب بمانیم.

وی ا ظهار داشت: هم‌اکنون تیم منتخب استانی خود را برای مسابقات قهرمانی کشوری که اواخر این ماه در شهر شاهرود سمنان برگزار خواهد آماده می‌کند.

ریاحی گفت:‌در این تیم ۱۶ نفر از هندبالیست‌های چهارمحالی در حال آماده‌سازی هستند و زیر نظر حسنی مربی و آرامی کمک مربی تمرین می‌کنند.

وی در ادامه گفت:‌رقابت‌های نوجوانان سراسری سابقه‌ای ده ساله دارد و ما در اکثر این مسابقات حضور داشته‌ایم و جزء تیم‌های برتر هستیم.

ریاحی گفت:‌سال گذشته نیز میزبان این مسابقات بودیم و سوم شدیم که نشاندهنده توان بالای بازیکنان چهارمحالی در رقابت‌های کشوری است.

وی تاکید کرد:‌بازیکنان استان از قابلیت‌های خاصی برخوردارند و با استعداد هستند که اگر به آنها بیشتر بها داده شود مطمئنا آینده درخشانی خواهند داشت.

ریاحی گفت:‌جواد کاظمیان و امین حیدری بازیکنانی هستند که در تیم‌های نوجوانان و جوانان حضور داشتند و این مایه سربلندی برای استان‌مان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین و اصلی‌ترین مشکل ما در چهار محال و بختیاری نبود اعتبار و هزینه کافی و نداشتن اسپانسر است که اگر منبع مالی پیدا شود هندبالیست‌های استان از فیزیک بدنی خوبی برخوردارند و می‌توانند خودی نشان دهند./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.