ندا عسگرنیا: اسپانسرها انگیزه‌ای برای تیم‌داری در بسکتبال بانوان ندارند

۲۸اردیبهشت،

1785.jpg

بسکتبال در حوزه بانوان به سبب محدودیت‌های که برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی دارد این روزها به سختی نفس می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نداشتن امکانات مناسب و همچنین نداشتن پوشش مناسب و تایید شده توسط مراجع معتبر جهانی و داخلی برای حضور در میادین بین‌المللی که با شئونات اسلامی ایران هم‌خوانی داشته باشد، در کنار عدم توجه مسئولان و اسپانسرها سبب شده بانوان بسکتبالیست ایرانی علی‌رغم پتانسیل‌های فراوان نتوانند توانایی‌های خود را آن طور که باید و شاید نشان دهند.

در همین رابطه سرمربی تیم بسکتبال بانوان استیل‌آذین معتقد است: مربیان تیم‌های مختلف تلاش بسیاری جهت کسب اسپانسر می‌کنند، اما شرکت‌ها انگیزه‌ای برای همکاری و تیم‌داری در بسکتبال بانوان ندارند.

ندا عسگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به این که مسابقات بانوان در تلویزیون پخش نمی‌شود، بنابراین این امکان برای تیم‌های بسکتبال بانوان وجود ندارد که برای اسپانسر خود تبلیغ کنند. با این شرایط به عنوان یکی از تیم‌های شرکت کننده در لیگ برتر حاضر هستم بازیکنان تیم با پوشش اسلامی در بازی‌ها شرکت کنند به شرط این که اجازه فیلمبرداری و پخش تلویزیونی داده شود.

وی افزود: تا جایی که مطلع هستم فدراسیون تلاش کرده است تا اسپانسرهای بعضی تیم‌های آقایان هزینه یک تیم زنان را نیز بر عهده بگیرند، ولی این شرکت‌ها حاضر به همکاری نیستند.

عسگرنیا در ادامه با اشاره به تلاش‌های قابل ستایش مربیان برای بسکتبال بانوان توضیح داد: اکثر مربیان تیم‌های بسکتبال، بدون اسپانسر خود بخش بسیاری از هزینه‌ها را به دوش می‌کشد و این در حالی است که باید هم‌زمان به انجام تمرین‌ها و آموزش تکنیک‌های مختلف به بازیکنان نیز بپردازند. این دغدغه‌های مالی برای تیم‌های با اسپانسر و بدون اسپانسر به طور یکسان وجود دارد.

وی با بیان این که در لیگ سال قبل بخشی از هزینه‌های تیم وی تا نیمه دوم سال توسط استیل‌آذین پوشش داده می‌شد ادامه داد: تا حدود دی‌ماه سال قبل استیل‌آذین بخش بسیاری از هزینه‌های تیم را تأمین کرد بود اما پس از آن خودم، مبالغی چون هزینه‌های میزبانی تیم در تهران را پرداخت کردم و در سال پیش‌رو نیز با توجه به این که اسپانسری نداریم باید هزینه‌ها را خود و بازیکنان بر عهده بگیریم. در حالی که بازیکنان با تجربه انتظار دارند برای بازی در مسابقات مبلغی را دریافت کنند نه این که خود برای حضور در سالن پول بپردازند.

عسگرنیا در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به این که در صورت حضور بانوان بسکتبالیست در عرصه های بین‌المللی این بازیکنان می‌توانند بازی‌های خوبی از خود به نمایش بگذارند، تصریح کرد: اگر مسابقات تیم ملی از سطح تمرین فراتر رود و بتواند از سقف سوپر لیگ بگذرد این به معنای پیشرفت بسکتبال بانوان است و تیم ملی ایران در بازی با تیم‌های خارجی می‌تواند نظر آسیا را نسبت به خود تغییر دهد.

وی دربارهٔ نحوه انتخاب بازیکنان برای حضور در تیم ملی، تصریح کرد: از فدراسیون انتظار داریم برای انتخاب بازیکنان تنها یک یا دو مسابقه در نظر نگیرد بلکه در صورتی که یک تیم بتواند بازی‌های بیشتری را از خود ارائه دهد. کمیته‌ انتخاب بازیکنان تیم ملی می‌تواند تصمیمات بهتری در این جهت بگیرد.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان استیل‌آذین همچنین دربارهٔ لیگ سال قبل، توضیح داد: از نقاط مثبت لیگ برگزار شده؛ برنامه‌ریزی دقیق آن با تلاش خانم کرم‌زاده بود، اما پیشنهادی که به فدراسیون برای برگزاری بازی‌های سوپر لیگ دارم آن است که تیم‌های شرکت کننده را به دو گروه A و B تقسیم بندی کنند تا انجام این مسابقات آسان‌تر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.