ندیمی: تاکنون هیچ مقامی دولتی،حرفی دربارهٔ فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نزده است

۱۹م دیماه ،

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص پیش بینی اش از جلسه هفته آینده مجلس و صحبت های رئیس جمهور با نمایندگان، گفت: رئیس جمهور حتما در انتهای سال اطلاعات یا خبرهای یا نظراتی را در خصوص مسائل پیش رو کشور همچون بودجه ۹۲ و گام دوم هدفمندی خواهد داشت.

فروزنده معاون پارلمانی دولت اخیرا در گفت وگویی محور سخنان رئیس جمهور با مجلس را مسائل اقتصادی خوانده بود.

ندیمی در پاسخ به اینکه ممکن است مجلس در خصوص موضوع هدفمندی یارانه ها نظر خود را تغییر دهد، گفت: تصمیم ها به اندازه اطلاعات است و ممکن است اطلاعاتی تازه، تصمیم ها را تغییر دهد. البته در تشخیص کنونی ما تعریفی وجود دارد که اگر در این تعریف، تغییر ایجاد شود، تصمیم تغییر می کند؛ اما ما در حال حاضر هیچ تصوری نداریم چون اطلاعات ما در اندازه ای است که مسئولان دولتی آن را بیان می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مورد هدفمندی یارانه ها کسی در مورد اصالت و ضرورت آن تردیدی ندارد، گفت: اما در مورد نحوه اجرا، زمان، شیب، محتوا، میزان و روش پرداخت اختلاف نظرهای بین دولت و مجلس وجود دارد.

وی با اشاره به تصویب هر سال بودجه سالانه کل کشور، گفت: اگر بپذیریم که در بودجه اندازه گیری تازه ارائه می گردد، این امر ممکن است هر سال متفاوت باشد.

ندیمی میزان تحقق عملکرد و اولویت های کشور را از جمله شاخص های تغییر تصمیمات مجلس دربارهٔ بودجه دانست و گفت: در مورد هدفمندی نباید فکر کرد که ما یک روش دائمی داریم و آن را باید تا آخر برویم. می شود در محتوا، نحوه اجرا و شیب و… دخالت کرد.

 وی در پاسخ به اینکه معنی سخن شما این است که این احتمال وجود دارد در صورت درخواست رئیس جمهور، مجلس قانونی را که دربارهٔ هدفمندی تصویب کرده است، مجددا بررسی کند، گفت: اگر حدود ۷۵ روز برای بررسی بودجه وقت صرف می گردد، برای همین کار است که نظرات مختلف بیان شود و ببینیم در شرایطی که هستیم بهترین تصمیم چیست.

 ندیمی در پاسخ به اینکه آیا دولت یا شخص رئیس جمهور در نشست های خصوصی تر با نمایندگان درخواستی برای اجرای فاز دوم هدفمندی در سال جاری داشته اند، گفت: تا الان هیچ مقام رسمی به جز رئیس جمهور- که ایشان هم به شکل دیگری این بحث را در گفت وگوی تلویزیونی خود مطرح کردند- این موضوع را طرح نکرده است. اضافه بر اینکه ما هنوز بحث های  رئیس جمهور را نشنیدیم که بخواهیم در این زمینه  موافقت یا مخالفتی داشته باشیم.

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.