نرخ‌های متفاوت دانشگاهها برای مصاحبه دکتری/ فهرست گران ترین مصاحبه‌ها

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

نرخ‌های متفاوت دانشگاهها برای مصاحبه دکتری/ فهرست گران ترین مصاحبه‌ها

نرخ‌های متفاوت دانشگاهها برای مصاحبه دکتری/ فهرست گران ترین مصاحبه‌ها

دانشگاه های مجری دوره دکتری در سال جاری مبالغ متفاوتی را جهت فرآیند ثبت نام انجام مصاحبه و بررسی پرونده آزمون دوره دکتری ۹۳ به داوطلبان اعلام کردند که در این میان گرانترین دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی است.

به گزارش ممتاز به نقل از مهر، فرایند مصاحبه آزمون دکتری ۹۳ از شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه  در دانشگاههای کشور آغاز شده است. داوطلبانی که براساس کارنامه منتشره در پایگاه اینترنتی سازمان به عنوان معرفی شده یک و یا چند کد رشته محل از رشته امتحانی مربوط مشخص شده‌اند، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه برای هریک از دانشگاه ها و موسسات مبلغی را به شماره حساب مربوط به موسسه محل برگزاری مصاحبه واریز و اصل فیش واریز شده را به همراه مدارک مورد نیاز به همراه داشته باشند و آن را هنگام شرکت در مصاحبه به مسوول ذیربط تحویل دهند.

در صورتیکه برای چند کد رشته محل در یک دانشگاه، منحصراً از داوطلب یک نوبت مصاحبه به عمل آید باید بدون توجه به تعداد کد رشته‌ها مبلغ مشخص شده پرداخت شود.

در سال های قبل باید دانشجویان یک مبلغ مشخص را و یا مبالغ مختلف با سقف مشخص را در قبال مصاحبه و بررسی پرونده به حساب دانشگاه واریز می کردند ولی در سال جاری تعیین وجه ثبت نام بررسی پرونده و انجام مصاحبه، به دانشگاه ها واگذار شده است و میزان هزینه در میان دانشگاههای مختلف پراکندگی بیشتری دارد.

براین اساس ، هر دانشگاهی با در نظر گرفتن شاخص هایی مبلغی را به عنوان وجه ثبت نام مشخص کرده که بالاترین آن مربوط به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با ۸۰ هزار تومان و کمترین آن نیز مربوط به دانشگاه های یزد، یاسوج، سیستان و بلوچستان،شاهد، شهید چمران اهواز با ۲۵ هزار تومان است.

سه دانشگاهی که بیشترین مبلغ را برای ثبت نام مصاحبه و بررسی پرونده آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ را به ترتیب به خود اختصاص داده اند، دانشگاه های خواجه نصیرالدین طوسی ۸۰ هزار تومان ، دانشگاه تهران ۷۵ هزارتومان و دانشگاه رازی کرمانشاه با ۶۰ هزار تومان می باشند.

جالب اینجاست دانشگاه خواجه نصیر از دانشگاههای برتر صنعتی مانند صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت ، صنعتی اصفهان که مبلغ ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان را برای وجه ثبت نام اختصاص داده اند مبلغ بیشتری را برای فرایند مصاحبه در نظر گرفته است.

حال باید دید دانشگاه خواجه نصیر، رازی کرمانشاه، تهران چه شاخص هایی را در مصاحبه و ارزیابی پرونده داوطلبان لحاظ می کنند که نسب به سایر دانشگاه ها وجه بیشتری دریافت می کنند. مبلغ ثبت نام مصاحبه در بعضی از دانشگاه های کشور به شرح زیر است.

شماره نام دانشگاه های سراسری مبلغ دریافتی برای ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری ۹۳
۱-

دانشگاه های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، فردوسی مشهد، ارومیه،علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان،زنجان،بین المللی امام خمینی (ره)،الزهرا(س)

۵۰۰۰۰۰ ریال
۲- دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ۸۰۰۰۰۰ ریال
۳- دانشگاه تهران ۷۵۰۰۰۰ ریال
۳- دانشگاه رازی کرمانشاه ۶۰۰۰۰۰ ریال
۴- دانشگاه علم و صنعت، صنعتی اصفهان، کردستان ۴۰۰۰۰۰ ریال
۵- دانشگاه های اصفهان و گیلان ۳۵۰۰۰۰ ریال
۶-

دانشگاه های بیرجند، بوعلی سینا، شیراز،اراک، شهرکرد،خلیج فارس، لرستان

۳۰۰۰۰۰ ریال
۷- دانشگاه های یزد، یاسوج،شاهد،شهید چمران اهواز،سیستان و بلوچستان ۲۵۰۰۰۰ ریال

براساس این گزارش، حدود ۹۰ دانشگاه سراسری، پیام نور و غیر انتفاعی در سال ۹۳ مجری دوره دکتری بوده‌اند. آن دسته از داوطلبانی که در مرحله بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی (مصاحبه) شرکت و پس از گزینش نهایی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری سال ۹۳ (اعم از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی و یا پردیس خودگردان) قرار گیرند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال نخواهند بود.

نتایج نهایی آزمون دکتری سال در دهه اول شهریورماه سال جاری اعلام می گردد.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.