نرخ ارائه شده برای خوراک “پتروشیمی‌ها” قیمت معقولی است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: صنعت پتروشیمی جزء سرمایه ملی کشور است بنابراین با قیمت ۱۴ سنت علاوه بر افزایش سرمایه‌گذاری زمینه برای رقابت فراهم شده همچنین بر اساس آن شرکت‌های تازه ۳۰ درصد سود کسب خواهند کرد.

علی مروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بازنگری قراردادهای نفتی گفت: بازنگری قراردادهای نفتی اگر متناسب با مسائل روز و هم سو با قراردادهای بین‌المللی باشد می‌تواند به توسعه این صنعت کمک کند.

وی تصریح کرد: این امر مهم سبب می‌شود ایران علاوه بر حفظ جایگاه خود در بازارهای بین‌المللی منافع ملی کشور را در نظر بگیرد با این موضوع امکان رقابت جهانی و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم می‌شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: در بازنگری قراردادهای نفتی کارهای جامع و اعتبارات لازم در نظر گرفته شده است.

وی استفاده از توان پیمان‌کاران داخلی در قراردادهای نفتی گفت: با توجه به وجود قانون استفاده از توان داخلی این مورد در قوانین تازه لحاظ شده است و از سوی دیگر سعی شده که خلأ‌های موجود برطرف شود.

مروی خاطرنشان کرد: علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری به دنبال جذب تکنولوژی‌های تازه هستیم که این مورد در قراردادهای نفتی مورد استفاده قرار گرفته است.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در خصوص قیمت خوراک گاز پتروشیمی‌ها گفت: در این زمینه کار کارشناسی دقیقی صورت گرفته بعد از جمع‌بندی و اجماع قیمت دو نرخی ۱۲ تا ۱۴ سنت پیشنهاد و به تصویب رسیده است.

مروی گفت: موضوع دو نرخی خوراک گازی پتروشیمی‌ها بدین صورت است در مناطقی که نزدیک به دریا باشند خوراک با هزینه کمتر و به قیمت ۱۴ سنت و در مناطق دوردست با هزینه بیشتر با قیمت ۱۲ سنت در نظر گرفته شده است اگر این موضوع با مشکل مواجه نشود پیشنهاد خوبی است .

وی گفت:صنعت پتروشیمی جز سرمایه ملی کشور است متأسفانه در قبل با قیمتی که در بازار عرضه می‌شد این سرمایه ملی از بین رفت بنابراین قیمت ارائه شده از سوی مسئولان و کارشناسان قیمت معقول و منطقی است و بر اساس این قیمت شرکت‌های تازه ۳۰ درصد و شرکت‌های قدیم ۲۴ درصد سود خواهند برد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.