نرخ ارز در مرکز مبادلات توافقی نیست

 Forootan (18 of 15).jpg

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی گفت: نرخ ارز در مرکز مبادلات ارزی نرخ مبادله‌ای است و ما نرخ توافقی نداریم.
به گزارش بیناف صمد کریمی ، درباره پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر این‌که نرخ ارز به صورت توافقی باشد نه به صورت مبادله‌ای به ایسنا گفت: آنچه که قانون می گوید نرخ باید به صورت مبادله ای باشد و ما نرخ توافقی نداریم.
وی با بیان این‌که صادرکنندگان موظفند طبق قانون ارز خود را به مرکز مبادلات ارزی آورده و بفروشند، گفت: آخرین اطلاعات را باید از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت داشته باشیم تا ببینیم با صادرکنندگان چه توافقی انجام داده‌اند.اما آنچه که قانون می گوید آن است که صادرکنندگان باید با این مرکز همکاری کنند.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی خاطرنشان کرد: از آنجا که صادرکنندگان نسبت به تامین مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای و ماشین‌آلات خود از طریق مرکز اقدام می‌کنند از سوی دیگر نیز باید ارز خود را به این مرکز عرضه کنند.
کریمی در پاسخ به این سوال که چرا میز صادرکنندگان معمولا در مرکز مبادلات خلوت است و فردی که ارز صادراتی داشته باشد را برای عرضه نمی بینیم گفت: صادرکنندگان آمده‌اند البته تعدادشان زیاد نبوده است. اما یک عده صادرکننده غیر نفتی بوده‌اند و عده ای هم حواله و یا اسکناس داشته‌اند که بنده آن‌ها را به بانک‌های عامل معرفی کرده‌ام تا نسبت به انجام تشریفات برای فروش ارز به نرخ مبادله‌ای اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌ها هم شبه دولتی بوده‌اند و نمی‌توانستند در بازار آزاد ارز خود را به فروش برسانند و برایشان نیز بهتر است که با نرخ مبادله‌ای ارز خود را در این مرکز عرضه کرده و بفروشند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.