نرخ ارز کاهش می یابد

جام جم آنلاین: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تبعیت بانک مرکزی از بازار آزاد را در زمینه تعیین نرخ ارز رد کرد.

محمدصادق مفتح، درباره این که گفته می‌شود بانک مرکزی بعد از راه اندازی مرکز مبادله ارزی خود را تابع نرخ ارز در بازار آزاد کرده است، توضیح داد:‌ تحلیل ما این است که بعد از راه‌اندازی مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز، با توجه به این‌که ارز در این مرکز با قیمت دو درصد زیر نرخ بازار به متقاضیان داده می‌شود، نرخ ارز آزاد به مرور و به صورت پلکانی کاهش یابد.

وی افزود: مثلا اگر نرخ ارز در بازار آزاد ۱۰۰ تومان باشد، قیمت ارز در مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز دو درصد کمتر از آن خواهد بود و به مرور در پیش گرفتن این سیاست باعث کاهش قیمت ارز در بازار آزاد نیز خواهد شد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که هدف از راه‌اندازی مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز، تامین به موقع،‌ آسان و به اندازه کافی ارز متقاضیان بوده است، گفت: البته تامین ارز متقاضیان از مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز اجباری نیست و متقاضیان می‌توانند مانند گذشته ارز مورد نیاز خود را از دیگر راه‌ها مانند صرافی‌ها نیز تامین کنند.

مفتح تصریح کرد: این موضوع را که مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز در زمینه تعیین نرخ روزانه ارز تابع بازار آزاد شده است، قبول ندارم؛ بلکه معتقدیم به مرور مرکز مبادله دارندگان و متقاضیان ارز سوار بر کار شده و به جای بازار آزاد تعیین کننده نرخ واقعی ارز خواهد شد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.