نرخ بیمه خودروها افزایش می‌یابد؟

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:با افزایش میزان دیه در سال تازه نرخ بیمه شخص ثالث خودروها نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا هر ساله با آغاز سال تازه قوه قضاییه میزان دیه را افزایش می‌دهد. برای سال تازه نیز شنیده شده که میزان دیه کامل با افزایش حدودا ۳۰ درصدی از ۱۵۴ میلیون تومان در ماه حرام به حدود ۲۰۳ میلیون تومان در ماه حرام افزایش خواهد یافت.

 افزایش میزان دیه رشد هزینه‌ شرکت‌های بیمه‌گر را به دنبال خواهد داشت و این شرکت‌ها نیز هزینه بعضی خدمات خود به ویژه بیمه شخص ثالث خودروها را افزایش می‌دهند.البته میزان رشد نرخ بیمه شخص ثالث خودروها کمتر از میزان افزایش دیه است به‌گونه‌ای که سال قبل که دیه حدود ۲۵ درصد افزایش یافت میزان رشد نرخ حق بیمه شخص ثالث خودروها کمتر از این مقدار بود.

 با توجه به آنکه شرکتهای خودروساز و واردکنندگان خودروها محصولات خودرو را با بیمه شخص ثالث عرضه می‌کنند این شرکت‌ها نیز هم‌اکنون در انتظار اعلام رسمی نرخ دیه در سال تازه و تعیین نرخ تازه بیمه شخص ثالث خودروها می باشند. از آن سو نیز بعضی کارشناسان معتقدند افزایش نرخ بیمه شخص ثالث باید در حدی باشد که دارندگان خودرو بتوانند نسبت به دریافت الحاقیه و انعقاد قرارداد جرید برای خرید این خدمات اقدام کنند.

نرخ بیمه شخص ثالث خودروها توسط دولت تعیین شده و به شرکت‌های بیمه‌گر ابلاغ می‌شود که البته میزان آن در خودروهای مختلف با توجه به متغیرهای مختلفی چون ارزش خودرو و حجم موتور آن متفاوت است. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.