نرخ بیکاری در اسپانیا بار دیگر افزایش یافت

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، بر اساس آخرین گزارش های رسمی دولت اسپانیا، نرخ بیکاری در این کشور با یک و هفت دهم درصد افزایش به ۲۵ درصد رسید.

مهمترین علت این افزایش نرخ بیکاری نزدیک شدن به فصل سرما و پایان فصل گردشگری در اسپانیا اعلام شده است.

ادامه وخامت اوضاع اقتصادی اسپانیا این احتمال را که این کشور از جامعه جهانی درخواست کمک مالی بیشتری کند را افزایش داده است.

این در حالیست که دولت اسپانیا اواسط هفته جاری اعلام کرده بود بزودی اقدام به دریافت وام از وام دهندگان بین المللی نخواهد کرد.

همزمان با این موضوع موسسه اعتبار سنجی اقتصادی مودیز اعلام کرد بانک های اسپانیایی با کمبود ۱۰۵ میلیارد یورویی سرمایه روبرو هستند.

نرخ بیکاری در میان جوانان اسپانیایی بیش از ۵۰ درصد اعلام شده است و این در حالیست که ماریانو راخوی نخست وزیر این کشور در کنفرانس خبری اخیر خود بر لزوم تشدید طرح های ریاضت اقتصادی تاکید کرده است.

چندی پیش بانک مرکزی اسپانیا با صدور بیانیه ای اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد کمی داشته است.

بانک مرکزی اسپانیا علت کاهش دوباره تولیدات ناخالص داخلی‌ را کاهش تقاضای داخلی‌ عنوان کرد.

نرخ بالای بیکاری به ویژه در میان جوانان جویای کار، چهره بحران اقتصادی در این کشور را بیش از پیش نمایان کرده است.

اسپانیا و ایتالیا در بحبوحه بحران درمنطقه یورو با هزینه های روز افزون استقراض رو به رو هستند، به طوری که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بیم آن دارند این کشورها به سرنوشت یونان دچار شوند.

مترجمام**۹۰۴۱** ۱۵۹۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.