نرخ بیکاری منطقه یورو iبه بالاترین رقم از سال ۱۹۹۵ رسید

این مطلب در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

نرخ بیکاری ۱۷ کشور عضو یورو در ماه سپتامبر iبه بیش از ۱۱٫۶ درصد رسید که این رقم بالاترین رکورد از سال ۱۹۹۵ میلادی iبه شمار می رود.

به گزارش  فارس iبه نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، موسسه آمار اروپا موسوم iبه یورو استات اعلام نمود نرخ بیکاری ۱۷ کشور عضو یورو در ماه سپتامبر iبه بیش از ۱۱٫۶ درصد رسیده است که این رقم بالاترین رکورد از سال ۱۹۹۵ میلادی iبه شمار می رود .

بر اساس این گزارش تعداد بیکاران اروپایی در ماه سپتامبر iبه بیش از ۱۸٫۴۹ میلیون نفر رسیده است که این رقم نسبت iبه ماه پیش از آن بیش از ۱۴۶ هزار نفر رشد داشته است .

بر این اساس اسپانیا با نرخ بیکاری ۲۵٫۸ درصدی بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای عضو یورو در اختیار دارد . این رقم در ماه پیش از آن iبه کمتر از ۲۵٫۵ درصد رسیده بود . نرخ بیکاری جوانان زیر ۲۵ سال اسپانیایی نیز از ۵۳٫۸ درصد iبه بیش از ۵۴٫۲ درصد رسیده است .

این گزارش افزود اتریش نیز با نرخ بیکاری ۴٫۴ درصدی کمترین نرخ بیکاری منطقه یورو را در اختیار دارد و پس از این کشور آلمان با ۵٫۴ درصد پایین ترین نرخ بیکاری اروپا را در اختیار دارد .

بر این اساس موسسه آمار اروپا افزود نرخ تورم منطقه یورو نیز طی ماه اکتبر iبه کمتر از ۲٫۵ درصد رسیده است . این رقم در ماه سپتامبر iبه بیش از ۲٫۶ درصد رسیده بود . کاهش قیمت انرژی نسبت iبه اکتبر سال گذشته تاثیر بسیاری بر افت نرخ تورم منطقه یورو داشته است .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بانک مرکزی اروپا تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی بار دیگر نرخ iبهره بانکی را کاهش خواهد داد . از وقت ریاست ماریو دراگی بر بانک مرکزی اروپا تا کنون دو بار نرخ iبهره بانکی اروپا کاهش یافته است .


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.