نرخ تازه سوخت هواپیما ۷۰۰ تومان / محاسبه نرخ تازه از ابتدای آذر ماه

۲۳ آبان ،

10-687.jpg

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام خبر ابلاغ نرخ تازه سوخت هواپیما به این شرکت گفت: نرخ تازه سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی ۷۰۰ تومان و برای پروازهای خارجی به نرخ بین‌المللی تعیین شده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا ضیغمی گفت: طبق اعلام مصوبه تازه ستاد هدفمندی یارانه‌ها که به این شرکت ابلاغ شده است، نرخ تازه سوخت هواپیما برای پروازهای داخلی هر لیتر ۷۰۰ تومان و برای پروازهای خارجی به نرخ بین‌المللی محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: این مصوبه که امروز (سه شنبه، ۲۳ آبان)، به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ شده است، از تاریخ اول آذرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

ضیغمی یادآور شد: پروازهای خارجی شامل کلیه هواپیماهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی است که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند و نرخ سوخت این دسته از پروازها بر پایه نرخ‌های بین‌المللی محاسبه خواهد شد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر این که ستاد هدفمندی یارانه‌ها، ستاد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و سیستم مالیاتی کشور نیاز به نقدینگی حاصل از فروش سوخت هوایی دارند، از شرکت‌های هواپیمایی درخواست کرد نسبت به ارتباط با بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اقدام کرده و هر چه سریعتر نسبت به انعقاد قراردادهای تازه فروش سوخت اقدام کنند تا بها فروش سوخت به این شرکت‌ها با فاصله حداقل یک هفته‌ای دریافت شود.

** محاسبه بهای سوخت پروازهای خارجی به نرخ ارز مبادلاتی

بنا بر اعلام شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: بر پایه مصوبه تازه دریافت بها سوخت پروازهای خارجی به نرخ بین‌المللی، چنانچه برای شرکتهای هواپیمایی داخلی امکان پرداخت بها سوخت به دلار وجود نداشته باشد، سوخت تحویلی بر پایه نرخ ارز مبادلاتی محاسبه خواهد شد.

به گزارش تفسیری ایسنا، بعد ازآن که سازمان هواپیمایی کشوری، از ۱۶ آبان‌ماه نرخ بلیت هواپیما در پروازهای داخلی را به طور میانگین ۶۵ درصد افزایش داد، شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که شرکت ملی پخش‌ فراورده‌های نفتی از همان روز قیمت سوخت را به ۷۰۰ تومان افزایش داده است. اما مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزایش قیمت سوخت شرکت‌های هواپیمایی به ۷۰۰ تومان برای هر لیتر را تکذیب کرده بود.

البته جلیل سالاری اظهار کرده بود که سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولید‌کننده در حال پیگیری برای افزایش قیمت سوخت شرکت‌های هواپیمایی بعد از گران‌ شدن قیمت بلیت است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.