نرخ تورم هند به کمتر از ۷ درصد رسید

جام جم آنلاین: بانک مرکزی هند اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه جولای به ۶٫۸۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اینترنتی فرانس پرس ، بانک مرکزی هند اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل به کمتر از ۶٫۸۷ درصد رسیده است .

کاهش نرخ تورم هند زمینه لازم برای بانک مرکزی این کشور را فراهم می کند تا نرخ بهره بانکی را کاهش دهد . بر اساس این گزارش ، کارشناسان اقتصادی پیش از این نرخ تورم ۷٫۴ درصدی را برای هند پیش بینی کرده بودند . بر این اساس ، نرخ تورم هند در ماه ژوئن نیز به بیش از ۷٫۲۵ درصد رسیده بود .

بانک مرکزی هند زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی زیادی قرار دارد تا برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی نرخ بهره بانکی را کاهش دهد . بانک مرکزی هند قصد دارد نرخ تورم را به کمتر از ۶ درصد کاهش دهد . رشد اقتصادی هند در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۵٫۳ درصد رسیده است که این رقم پایین ترین میزان در ده سال اخیر به شمار می رود .

رییس بانک مرکزی هند هشدار داد این کشور با افزایش چشمگیر فشارهای تورمی و کاهش نرخ رشد اقتصادی روبرو شده است.

“داووری سوبارو” تاکید کرد دیگر هیچ فرصتی برای اجرای سیاستهای محرک پولی بیشتر باقی نمانده است و بانک مرکزی هند مجبور است برای کنترل فشارهای تورمی رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهد .

وی تصریح کرد ما مجبوریم برای کاهش نرخ تورم هزینه بپردازیم و مهمترین هزینه آن نیز کاهش رشد اقتصادی سومین اقتصاد بزرگ آسیا در ماههای آینده خواهد بود .

بر این اساس ، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نرخ تورم هند در ماه جولای برای ششمین ماه متوالی افزایش داشته و به بیش از ۷ درصد رسیده است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.