نرخ جدید ارز در مرکز مبادلات ارزی؛دلار ۲۳۹۹ تومان

نرخ جدید ارز در مرکز مبادلات ارزی؛دلار ۲۳۹۹ تومان

جام جم آنلاین: قیمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزی بر اساس نرخ گذاری امروز شنبه بانک مرکزی اعلام شد.

مرکز مبادلات ارزی طبق روال چند روز گذشته پذیرای وارد‌کنندگان کالا با اولویت‌های ۳، ۴ و ۵ متقاضی دریافت ارز بوده است و متقاضیان ارز با اولویت‌های یاد‌شده باید با در دست داشتن فرم ثبت سفارش به مرکز مبادلات ارزی مراجعه کنند.

براساس برآورد مسوولان مرکز مبادله‌ی دارندگان و متقاضیان ارز نرخ دلار دو درصد زیرقیمت بازار آزاد ۲۳۹۹۲ ریال برآورد شده است.

قیمت انواع ارز در اتاق مبادلات ارزی براساس نرخ‌‌گذاری بانک مرکزی امروز شنبه هشتم مهرماه هر دلار ۲۳۹۹۲ ریال، یورو ۳۰۸۴۴ ریال، درهم ۶۵۳۲ ریال، لیر ۱۳۳۵۶ ریال، روبل ۷۶۹ ریال، روپیه ۴۵۴ ریال، یوان ۳۸۱۸ ریال، ین ۳۰۸ ریال، وون کره ۲۲ ریال است.

گفتنی است؛ در این مرکز سفارش وارد‌کنندگان پس از اقدام به ثبت سفارش کالا در کارگروهی مورد بررسی قرار گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس اولویت‌های کالایی آنها را برای دریافت ارز به بانک‌های عامل هدایت می‌کند.

مبادله ۳۴ میلیون دلاری در اتاق ارز

همچنین تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه ششم مهرماه در مجموع ۳۴ میلیون دلار عملیات در مرکز مبادلات ارزی از شروع به کار این مرکز انجام شده و متقاضیانی که ارز می‌خواستند توانستند ارزشان را تامین کنند.

این مرکز که قرار است ارز متقاضیان واردات کالا را تامین کند، با استقبال مردم مواجه شد و بانک مرکزی بر آن شد که این کار را توسعه دهد. ابتدا قرار بود در این مرکز ارز متقاضیان واردات تامین شود، اما بلافاصله موضوع خرید و فروش به صورت اسکناس و فروش ارز‌های خرد در آن راه‌اندازی شد.

این مرکز از امروز از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ به ارائه‌ی خدمات می‌پردازد. بانک مرکزی این تصمیم را با هدف تسهیل مبادلات و رسیدگی به تقاضاهای وارد‌کنندگان اتخاذ و اعلام کند که مرکز مبادلات ارزی از امروز شنبه به صورت تمام‌وقت به متقاضیان خدمات ارائه می‌کنند و از ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت دارد.

به دانشجویان بورسیه و بیماران دارای تاییدیه ارز به نرخ مرجع فروخته می‌شود. هم‌چنین بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از خرید و فروش ارز در بانک‌ها برای مصارفی مانند مسافرت خبر داد.

بر این اساس فروش ارز به نرخ مرجع کماکان برای دانشجویان بورسیه (مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و پزشکی) همچنین بیماران دارای تاییدیه شورای عالی پزشکی و زائران حج تمتع امکان‌پذیر خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است؛‌ کلیه بانک‌ها مجازند ارز متقاضیان را (اعم از حواله و اسکناس) به نرخ غیرمرجع(مبادله‌ای) که روزانه توسط اداره بین‌الملل بانک مرکزی اعلام می‌شود خریداری کنند.

همچنین کلیه بانک‌های عامل می‌توانند ارزهای خریداری شده به شرح بند(۲) فوق را به نرخ غیرمرجع(‌مبادله‌ای) به علاوه یک درصد (با احتساب کارمزد) بابت مصارف خدماتی (به‌ استثنای ارز مسافرتی) و در چارچوب مقررات به فروش برسانند.

از دیگر تصمیم‌های ارزی بانک مرکزی درباره مسافران است که بر این اساس مسافران خارج از کشور می‌توانند ارز مسافرتی موردنیاز خود را به نرخ غیر مرجع(مبادله‌ای) به علاوه یک درصد (با احتساب کارمزد) در چارچوب مقررات از بانک‌های ملی ایران یا ملت تامین کنند. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.