نرخ حامل‌های انرژی افزیش چشمگیری نخواهد داشت

دوشنبه ۸ خرداد – ۰۵:۲۸:۱۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

ادیانی‌راد با اشاره به سقف ۶۶ هزار میلیارد تومانی درآمد دولت از حامل‌های انرژی:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم گفت: با توجه به تعیین سقف ۶۶ هزار میلیارد تومانی نرخ حامل‌های انرژی و تأکید قانون هدفمندی بر رعایت عدم افزایش ناگهانی قیمت‌ها، نرخ حامل‌های انرژی به یک‌باره افزایش نمی‌آید.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، سیدعلی ادیانی‌راد، تصریح کرد: مجلس در بودجه سال ۹۱ فقط سقف درآمدی دولت را از آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی تعیین کرد و  به دولت اجازه داد تا در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد.
نماینده مردم قائم‌‎شهر و سوادکوه در مجلس هشتم شورای اسلامی افزود: طبق مصوبه مجلس در قانون بودجه دولت می‌تواند تا سقف ۶۶ هزار میلیارد تومانی از آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی درآمد کسب کند.
وی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها را اجرا کند، ادامه داد: دولت نباید افزایش قیمتی را اعمال کند که موجب وارد شدن شوک اقتصادی به کشور شود.
ادیانی‌راد زمان اجرای فازدوم هدفمندی را بر عهده دولت گذاشت و توصیه کرد که اجرای این مرحله از قانون هدفمندی باید زمانی صورت بگیرد که شرایط اقتصادی کشور آمادگی افزایش قیمت‌ها را داشته باشد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم تأکید کرد: البته مجلس برای نرخ برخی از حامل‌های انرژی مثل بنزین سقف تعیین کرده است که افزایش قیمت‌ها باید با لحاظ این موارد باشد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۸۱۷۲۸۱۰۶۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.